• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Paedagogica
  • 2012, Studia Paedagogica 2
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Paedagogica
  • 2012, Studia Paedagogica 2
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Rozwijanie procesów poznawczych z wykorzystaniem metody integracji odruchów oraz gimnastyki umysłu w ramach wczesnego wspomagania rozwoju dzieci ze sprzężoną niepełnosprawnością

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Rozwijanie procesów... (450.7KB)
Autor:
Śliżewska, Marta
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 108, Studia Paedagogica 2 (2012), s. [187]-191
Język: pl
Data: 2012
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
The article discusses the following issues: 1. Diagnosis of the specific needs and developmental potential from the perspective of the developmental tasks (Wygotski, Havighurst). The employment of Munich Functional Development Screening (MFDS) to construct Individual Plans of Development Stimulation with the use of the integration of the postural and dynamic reflexes. 2. The development of awareness through the world perception from the perspective of educational kinesiology: – building self-identity; – stimulating cognitive activity; – building the sense of self-agency in the direction of acquiring more autonomy. 3. Education through movement: – integration of reflexes as a condition of developing cognitive and mental functions; – prevention of the formation of retained reflexes; – brain gym as a stimulator of the cognitive and mental functions development. 4. The effectiveness of the methods: – evaluative study based on MFDS on a group of 15 children with multiple disabilities (the study lasted a year, used statistical techniques, SPSS).
URI
http://hdl.handle.net/11716/13281
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • 2012, Studia Paedagogica 2

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image