• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Paedagogica
  • 2012, Studia Paedagogica 2
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Paedagogica
  • 2012, Studia Paedagogica 2
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Wspieranie rodziców we wczesnym wspomaganiu rozwoju umiejętności komunikacyjnych ich dziecka

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Wspieranie rodziców... (407.0KB)
Autor:
Kaniecka, Katarzyna
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 108, Studia Paedagogica 2 (2012), s. [211]-215
Język: pl
Data: 2012
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
Supporting parents in developing their child’s ability to communicate stems directly from the fact that communication skills are developed in the family. Leaving a parent behind the door of a speech therapist’s office, so common in the practice of specialists from the field of augmentative communication, makes it impossible to create a communication system between a child and the parents. The main role of a therapist is to identify the existing system of communication between a child and the parents and to develop it in a way that is most beneficial for all of them. The process is facilitated by the creation of situations in which the parent can observe the therapist using new strategies in the dialogue with a child so that the parent can experience new communicative situations with the help of the therapist and practically learn to communicate with his or her own child using the new methods. It is necessary and extremely important to support the parents in inculcating the new communication strategies in the family’s everyday life. The parents and the therapist form a team during the entire process of creating a system of communication with a child.
URI
http://hdl.handle.net/11716/13285
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • 2012, Studia Paedagogica 2

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image