• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Paedagogica
  • 2012, Studia Paedagogica 2
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Paedagogica
  • 2012, Studia Paedagogica 2
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Wykorzystanie narzędzi: „Sprawdź, jak się porozumiewam” oraz „Program wspomagania kompetencji komunikacyjnej dzieci z ciężkimi zaburzeniami porozumiewania się” dr M. Grycman do konstruowania programów terapeutycznych dla dzieci niemówiących w praktyce terapeutycznej psychologa i logopedy

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Wykorzystanie narzędzi... (856.7KB)
Autor:
Hejna, Estera
Niklewska-Piotrowska, Elżbieta
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 108, Studia Paedagogica 2 (2012), s. [221]-226
Język: pl
Data: 2012
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
The article aims to familiarize the reader with the possibility of using the tools Sprawdź jak się porozumiewam (Check how I communicate) and Program wspomagania kompetencji komunikacyjnej dzieci z ciężkimi zaburzeniami porozumiewania się (The programme of supporting the communicative competence of children with severe communication disorders) created by dr M. Grycman in the therapeutic work with mute children or children with communication problems. It presents the structure of the discussed tools and the way of their application as effective therapeutic aid on the example of the therapy of a five-year-old mute Oliwia. The article extensively presents the procedure of filling in the protocol for the evaluation card that comprises: the evaluation and grading of the levels of particular communication scopes of the girl, setting the therapy goals, description of the suggestions of therapeutic influences and of the access manner and aids that the particular AAC user employs in communication. The article also discusses supplementary materials from Program wspomagania kompetencji komunikacyjnej dzieci z ciężkimi zaburzeniami porozumiewania się used in the work of a speech therapist and a psychologist as well as the importance of these materials in the creation of situations which provide mute children with the possibility of active participation. In the article we pay attention to the need of using the diagnostic tools and supporting programmes as aids that facilitate the creation of individual therapeutic programmes and make it possible for mute children to acquire and develop communication skills.
URI
http://hdl.handle.net/11716/13287
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • 2012, Studia Paedagogica 2

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image