• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Paedagogica
  • 2012, Studia Paedagogica 2
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Paedagogica
  • 2012, Studia Paedagogica 2
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Technika planu dnia a różne cele edukacyjno-terapeutyczne w grupie przedszkolnej dla dzieci z poważnymi zaburzeniami w porozumiewaniu się

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Technika planu dnia... (527.6KB)
Autor:
Smyczek, Alina
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 108, Studia Paedagogica 2 (2012), s. [227]-234
Język: pl
Data: 2012
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
Creating day, activity or session plans using spatial-tactile or graphical signs is one of the first techniques used in the process of learning augmentative and alternative communication (AAC). Usually discussed is its value for the support of understanding situations and regulation of behaviours of children with developmental difficulties. The technique is commonly used in kindergartens or special schools but it usually comes down to the situation in which a teacher creates a plan at the beginning of a day or session. The article describes the way of using the plan as a tool for organization of the linguistic environment. It suggests various versions of arranging the technique depending on the therapeutic aims set for a child within the area of social and linguistic techniques, communication pragmatics, movement perception and engagement. It allows therapists and teachers to use the technique of a day plan in a way that is more adequate to the developmental needs of particular children who learn the augmentative or alternative communication.
URI
http://hdl.handle.net/11716/13288
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • 2012, Studia Paedagogica 2

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image