• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Paedagogica
  • 2012, Studia Paedagogica 2
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Paedagogica
  • 2012, Studia Paedagogica 2
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Nie bójmy się karate w pracy z dziećmi z wieloraką niepełnosprawnością

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Nie bójmy się karate... (462.4KB)
Autor:
Butkowska, Maria
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 108, Studia Paedagogica 2 (2012), s. [254]-259
Język: pl
Data: 2012
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
Sport is an important therapeutic and prophylactic factor. Psychologists believe that it helps to forget about disability as well as overcome mental barriers and fears. Karate is a discipline that developed over a thousand years ago as a fighting form that does not require any weapon but uses the natural means only, namely fists, elbows, knees, feet and the head. It became a school of toughening up the characters and a way of perfecting mental features. We practice karate to explore the potential of the strength of spirit hidden in our students, to overcome ourselves and to feel the joy of life. That is why karate classes have been conducted for five years in the Rehabilitation and Education Centre. The programme is addressed to children and adolescents with moderate and severe intellectual disability and with autism. The karate classes develop mainly the physical fitness of students. It has a positive influence on the harmonious development of the organism and of the proper bodily posture. For autistic children the classes are a form of socialization and increase the ability of imitating movement which is extremely important in the case of this disorder. One should not be afraid of using karate in work with children with multiple disabilities. Conducting the classes for disabled children has no downsides, carries no risks, has no counterarguments. Everything that children acquire during these classes works for their multifunctional advantage.
URI
http://hdl.handle.net/11716/13292
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • 2012, Studia Paedagogica 2

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image