• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Paedagogica
  • 2012, Studia Paedagogica 2
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Paedagogica
  • 2012, Studia Paedagogica 2
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

„Teatr doświadczeń” jako forma niedyrektywnych zajęć grupowych dla uczniów z głęboką wieloraką niepełnosprawnością

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
„Teatr doświadczeń” jako forma... (763.1KB)
Autor:
Andrykowska, Anna
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 108, Studia Paedagogica 2 (2012), s. [260]-268
Język: pl
Data: 2012
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
Theatre of experiences is a form of a non-directive group activity created for students with severe multiple disabilities. How to reconcile the requirements posed by the theatre and acting with the abilities of disabled people who are to play the main role? After numerous attempts to find a way in which students with severe multiple disabilities could participate in theatrical classes a form of the classes was developed in which the creation was changed into experience and the role of the actor was to explore oneself and create relationships with others. The quality of this exceptional event is a result of the actions of an actor and his interactions with others. Means hidden in the theatre – its magic and exceptional atmosphere – were used to create strong motivation and were made to speak a language that is comprehensible for the students – the language of sensory experiences: light, colours, music, etc. In order to make the form of classes more familiar I will present four main elements of the theatre of experiences, namely the stage design, plot, communication and activities. The theatre of experiences combined magic and the exceptional atmosphere of the theatre with the specificity of perception of reality and functioning abilities of people with severe multiple disabilities. The stage design creates a space, atmosphere of extraordinariness and attention that release interest, motivation, concentration, which in turn help to realize the sensory, action and communicative needs.
URI
http://hdl.handle.net/11716/13293
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • 2012, Studia Paedagogica 2

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image