• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Paedagogica
  • 2012, Studia Paedagogica 2
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Paedagogica
  • 2012, Studia Paedagogica 2
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Praktyczny wymiar realizacji zajęć technicznych w gimnazjum z uczniami z autyzmem i dodatkowymi zaburzeniami rozwojowymi

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Praktyczny wymiar realizacji... (1001.KB)
Autor:
Wolski, Andrzej
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 108, Studia Paedagogica 2 (2012), s. [315]-321
Język: pl
Data: 2012
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
Working with students with autism and additional developmental disorders at the level of lower secondary school requires a slightly different attitude than it used to be in primary school. Students are no longer children but young adults and thus a teacher faces new challenges due to their age and numerous changes in their functioning. One of such challenges is the organization of design and technology classes suitable for the developmental abilities and age of the students. The core curriculum says about „the creation of conditions for the acquisition of technical skills and using them in various real-life situations. Facilitation of using technical equipment which makes life easier”. When undertaking conducting design and technology classes one certainly needs to look at the future of the group. What should they be equipped in, what should they be taught in order to function better in their adult lives, to undertake professional careers? The presentation of what can be done on a daily basis with such a group of students will be an attempt to answer that question.
URI
http://hdl.handle.net/11716/13302
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • 2012, Studia Paedagogica 2

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image