• polski
    • English
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Paedagogica
  • 2012, Studia Paedagogica 2
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Paedagogica
  • 2012, Studia Paedagogica 2
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Przygotowanie do dorosłego życia i aktywności zawodowej uczniów z wieloraką niepełnosprawnością na etapie ponadgimnazjalnego kształcenia – w świetle gdańskiego eksperymentu pedagogicznego „Edukacja z widokiem na przyszłość”

Thumbnail
View/Open
Przygotowanie do dorosłego... (412.5Kb)
Author:
Bejster, Grażyna
Lipińska, Luiza
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 108, Studia Paedagogica 2 (2012), s. [400]-405
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Date: 2012
Metadata
Show full item record
Abstract
An educational experiment that was undertaken in Gdańsk tests efficiency of solutions recommended by single projects undertaken in that field by various entities and the possibility of adapting solutions introduced by other countries, France in particular. The main aim of the experiment is the development of an integrated model of lower secondary school education for disabled people that would be oriented on individual development of the student’s potential and increasing his or her chances for fuller engagement in the social and professional life, with the use of innovative programme and organizational solutions. The experiment assumes an organization of a model of special lower secondary school education in three paths: path A – addressed to disabled and chronic adolescents with particular focus on adolescents with mild mental retardation; path B – addressed to people with special educational needs, with moderate and severe disability who need preparation for working in auxiliary professions; patch C – addressed to people with mild, severe and profound mental retardation with co-occurring multiple disabilities. The experiment is monitored on the basis of data during a four-year process of education. The conclusions resulting from the evaluation of the Education with an outlook for the future experiment will be published after it has been finished – in December 2012 (according to the schedule).
URI
http://hdl.handle.net/11716/13316
Collections
  • 2012, Studia Paedagogica 2

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image