• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Sociologica
  • 2012, Studia Sociologica 4
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Sociologica
  • 2012, Studia Sociologica 4
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Immigration and Primary Education in Ireland

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Immigration and Primary... (1.163MB)
Autor:
Kosmalska, Joanna
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 118, Studia Sociologica 4 vol. 2 (2012), s. [127]-146
Język: en
Słowa kluczowe:
primary education
multicultural classroom
non-national pupils
migrant children
school policy
Data: 2012
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
The structure of this paper could be compared to a camera with a zoom as it proceeds from the description of general issues to individual problems. It begins with a short section that introduces the context of the study. Then the paper illuminates recent demographic shifts in Ireland and traces some major implications that the immigration has had on primary schools. Next a description of the Irish primary education system is provided to highlight key concepts of the primary school structure and operation. From there, the paper proceeds to an investigation of elements of recent legislation that has shaped the present situation of non- -national pupils in primary schools. Finally, the advantages and challenges of a multicultural classroom are presented from the teachers’ perspective by quoting their own words. The overall aim of this paper is to paint a ‘bigger picture’ of the world into which a newly-arrived, non-English speaking child is thrown. It is worth noting that Polish children are the vast majority within this group in Ireland.
 
Artykuł przechodzi od przedstawienia ogólnego obrazu sytuacji do prezentacji poszczególnych jej zagadnień na zasadzie działania zoomu. Otwiera go krótkie wprowadzenie nakreślające kontekst badania. W jego ramach prześledzone są zmiany demograficzne, które zaszły w Irlandii w ciągu ostatnich lat oraz wpływ fali imigracyjnej na sytuację w szkolnictwie. Następnie krótko została opisana struktura i funkcjonowanie szkół podstawowych w Irlandii. Opis ten stanowi tło do analizy istotnych aktów obowiązującego prawa, które kształtują obecną sytuację uczniów-emigrantów w szkołach podstawowych. Na koniec podjęta jest próba zaprezentowania opinii nauczycieli o korzyściach i wyzwaniach związanych z istnieniem klas zróżnicowanych etnicznie; w tym celu zostały przytoczone ich wypowiedzi z wywiadów. Artykuł ma na celu „panoramiczne zobrazowanie” świata, do którego wkracza nowoprzybyłe, nieznające języka angielskiego dziecko – warto zaznaczyć, że Polskie dzieci stanowią znaczącą część tej grupy.
 
URI
http://hdl.handle.net/11716/13614
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • 2012, Studia Sociologica 4

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image