• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Sociologica
  • 2012, Studia Sociologica 4
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Sociologica
  • 2012, Studia Sociologica 4
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

The Social and Educational Situation of Circular Migrants’ Children in Poland

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
The Social and Educational... (365.8KB)
Autor:
Kawecki, Ireneusz
Kwatera, Anna
Majerek, Bożena
Trusz, Sławomir
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 118, Studia Sociologica 4 vol. 2 (2012), s. [147]-161
Język: en
Słowa kluczowe:
Euro-orphans
circular migration
economic migration
peer group
migrant family
Data: 2012
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
This article is an attempt to fill in the missing knowledge about children called ‘Euro-orphans’ in the context of relations between the circular migration of their parents, its motives, duration, frequency and forms of contacts with children and the life and school situation of their children. Theoretical frames that identify phenomena in this area have been defined. Educational, social and emotional consequences of Euro-orphanhood for children affecting their presence and future life have been identified and described. These consequences have been analyzed in the light of processes that take place in three environments which are the most important for a child’s socialization, namely the family, school and peer group. Special emphasis has been put on the factors that mediate the relationship between a child’s temporary orphanhood and his/her achievements in various fields of life.
 
W artykule podjęto próbę opisu sytuacji dzieci nazywanych „eurosierotami" w kontekście zależności pomiędzy migracją cyrkulacyjną rodziców – jej motywami, czasem trwania, częstotliwością i formą kontaktów z dziećmi, a losami życiowymi i edukacyjnymi ich dzieci. W niniejszym artykule określono teoretyczne ramy identyfikujące zjawiska występujące w podjętym obszarze. Zidentyfikowano i opisano edukacyjne i społeczno-emocjonalne konsekwencje euro-sieroctwa dzieci, rzutujące na ich teraźniejszość i przyszłość. Konsekwencje te rozpatrywano w świetle procesów zachodzących w trzech zasadniczych dla socjalizacji dziecka środowiskach: rodzinie, szkole oraz grupie rówieśniczej. Wskazano czynniki, które w istotny sposób pośredniczą w relacji między stanem czasowego osierocenia dziecka a jego osiągnięciami w różnych dziedzinach życia.
 
URI
http://hdl.handle.net/11716/13615
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • 2012, Studia Sociologica 4
  • Artykuły naukowe (WP)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image