• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Anglica
  • 2012, Studia Anglica 2
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Anglica
  • 2012, Studia Anglica 2
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Love and Fear in Traditional Hispanic Lullabies

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Love and Fear... (303.0KB)
Autor:
Cerrillo, Pedro C.
Guijarro, A. Jesús Moya
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 117, Studia Anglica 2 (2012), s. [35]-53
Język: en
Data: 2012
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
Kołysanka, zwana ‘nana’ w języku hiszpańskim, jest rodzajem popularnej pieśni mającej funkcję komunikacji ustnej. Kołysanki są syntezą miłości rodzica do dziecka, strachu, uczucia, groźby, świata realnego i fantastycznego. Hiszpańskie kołysanki pokazują dychotomię realnego życia od swych początków: typowe ludzkie uczucia, obsesje, nadzieje. Celem tego artykułu jest analiza funkcji komunikacyjnej tradycyjnej kołysanki hiszpańskiej. Jej prototypowi użytkownicy, kobiety usiłujące uśpić swe dzieci, postaci występujące w tych kompozycjach, ich emocje i ton są tematem pierwszej części. Szczególną uwagę poświęcono pochodzeniu i cechom charakterystycznym hiszpańskiej kołysanki, podobieństwom i różnicom w różnych regionach jej występowania. Ostatnia część jest poświęcona przerażającym postaciom występującym w kołysankach. Artykuł kończą refleksje na temat ważności kołysanki we wczesnych latach życia i konieczności zachowania tej kulturowej tradycji.
URI
http://hdl.handle.net/11716/13624
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • 2012, Studia Anglica 2

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image