O kształceniu specjalistów zarządzania kryzysowego na przykładzie oferty edukacyjnej Katedry Bezpieczeństwa i Edukacji Obywatelskiej Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie
Oglądaj/ Otwórz
Autor:
Czekaj, Łukasz
Źródło: Changing the world : social, cultural and political pedagogies in civic education / Magdalena Campion [et al.]. - Kraków [etc.] : Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej [etc.], 2013. - S. 257-267.
Język: pl
Data: 2013
Metadata
Pokaż pełny rekordStreszczenie
Jedną z ważniejszych funkcji państwa jest zapewnienie obywatelom poczucia bezpieczeństwa, a więc podstawowych warunków ochrony przed potencjalnymi i realnymi zagrożeniami. Poprawnie zorganizowane społeczeństwo jest przygotowane do funkcjonowania w różnych, ekstremalnych sytuacjach, Obowiązkiem administracji rządowej jest przygotowanie realnych rozwiązań systemowych, odpowiedniego prawa, sił i środków oraz koncepcji działania pozwalających na skuteczne zarządzanie kryzysowe. Ważnym elementem jest prawidłowe szkolenie pracowników administracji publicznej, która w sposób sprawny i skuteczny będzie podejmowała ważne decyzje w sytuacjach kryzysowych.