• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Wydział Pedagogiki i Psychologii (WP)
  • Monografie / Rozdziały (WP)
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Wydział Pedagogiki i Psychologii (WP)
  • Monografie / Rozdziały (WP)
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Civic education’s impact on social behavior

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Civic-education.pdf (509.3KB)
Autor:
Pietrzyk, Marek
Źródło: Changing the world : social, cultural and political pedagogies in civic education / Magdalena Campion [et al.]. - Kraków [etc.] : Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej [etc.], 2013. - S. 333-344.
Język: en
Data: 2013
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
As citizens - unaware; as voters - wavering in decisions, detached from reality, less "sophisticated", thus susceptible to demagogy and illusory catchwords, little interested in politics. As citizens, socially immature because of expected social attitudes, weakly active and poorly involved. These kind of opinions present themselves in the construction of the democratic society in Poland, At the same time, they represent some of the results of the civic education of society from the Public Opinion Research Center and Polish National Election Study from 2011. These opinions were also confirmed by Gallup Europe in Flash Eurobarometer during the national debate organized on the occasion of European Youth Week in Warsaw, “Young Europeans” 16 of May 2011 and the Youth Eurobarometer. This is not very positive feedback relating to building a civil society in Poland - which coincided with the European scientific and public debate - increasingly lifting the subject of scarcity, crisis or even collapse of democracy. It began to appear more and more often in different background positions, showing the necessity of taking action to restore the lost glory of democracy. Thus, the issue of improving democracy is raised. The researchers emphasize the factor and role of political socialization, which determines participation and is crucial in terms of quality, i.e. meaning civic education.
URI
http://hdl.handle.net/11716/1407
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • Monografie / Rozdziały (WP)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image