• polski
    • English
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Czasopisma Naukowe
  • Labor et Educatio
  • Labor et Educatio ; Nr 3/2015
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Czasopisma Naukowe
  • Labor et Educatio
  • Labor et Educatio ; Nr 3/2015
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

System edukacyjny w Kenii : od nauki po baobabem do uniwersytetu

Thumbnail
View/Open
Labor_et_Educatio_nr3-2015_stanek.pdf (328.9Kb)
Author:
Stanek, Katarzyna
Wieczorek, Gertruda
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Labor et Educatio. 2015, nr 3, s. [251]-264
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Subject:
system edukacyjny
polityka oświatowa
szkolnictwo
nauczanie
oświata
the educational system
educational policy
education
teaching
Date: 2015
Metadata
Show full item record
Abstract
Edukacja w Afryce przechodzi długoletnią drogę, od tradycyjnych wierzeń plemiennych, obyczajów oraz ich praktykowania poprzez wprowadzenie nauki czytania, pisania, matematyki, nauk ścisłych i technologii po naukę języków obcych, by dostosować się do zmian w globalnym świecie. Krajem, który próbuje nadążyć za zmianami jest ponad czterdziestomilionowe państwo we wschodniej Afryce – Kenia, które pomimo wprowadzanych zmian na przestrzeni dziesięcioleci w obszarze politycznym, gospodarczym czy społecznym, ma jeszcze stosunkowo dużo do zrobienia w obszarze edukacji. Oświata stanowi jeden z najważniejszych elementów polityki państwa w aspekcie walki z ubóstwem i wykluczeniem. Pomimo trwających reform w kraju, nadal ponad milion dzieci nie uczęszcza do szkoły, a skala analfabetyzmu wynosi 14%. Artykuł stanowi prezentację systemu edukacyjnego w Kenii, z uwzględnieniem podłoża historycznego tradycji i kultury mieszkańców. Jednocześnie autorki wskazują na istotne zmiany wprowadzane przez rząd kenijski na przestrzeni lat. Jest próbą uchwycenia znaczenia edukacji w życiu społecznym i gospodarczym Kenijczyków.
 
The education in Africa is experiencing long-standing means, from traditional tribal beliefs of practising customs and them by implementing learning to read, writing, mathematics, sciences and of the technology for the science of foreign languages in order to accommodate oneself to the changes in the global world. The above 40 millionth state is a country which is trying to keep up with changes in the eastern Africa - Kenya, which in spite of implemented changes in the course of decades in political, economic or social area is still relatively having a lot to do in the area of education. The education constitutes one of important components of the politics of the state in the aspect of the fight against the poverty and with ruling out. In spite of the ongoing reforms in the country still over the million of children isn’t attending to school, and the scale of the illiteracy amounts to the 14%. The article constitutes the presentation of the educational system in Kenya, including the historical basis of the tradition and the culture of residents. Simultaneously is pointing at substantial changes implemented by the Kenyan government in the course of years. This is an attempt to grasp the importance of education in the social life and economic of Kenyans.
 
URI
http://hdl.handle.net/11716/1457
Collections
  • Artykuły naukowe (WP)
  • Labor et Educatio ; Nr 3/2015

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image