Show simple item record

dc.contributor.authorStanek, Katarzynapl_PL
dc.contributor.authorWieczorek, Gertrudapl_PL
dc.date.accessioned2017-04-07T11:24:08Z
dc.date.available2017-04-07T11:24:08Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.citationLabor et Educatio. 2015, nr 3, s. [251]-264pl_PL
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/1457
dc.description.abstractEdukacja w Afryce przechodzi długoletnią drogę, od tradycyjnych wierzeń plemiennych, obyczajów oraz ich praktykowania poprzez wprowadzenie nauki czytania, pisania, matematyki, nauk ścisłych i technologii po naukę języków obcych, by dostosować się do zmian w globalnym świecie. Krajem, który próbuje nadążyć za zmianami jest ponad czterdziestomilionowe państwo we wschodniej Afryce – Kenia, które pomimo wprowadzanych zmian na przestrzeni dziesięcioleci w obszarze politycznym, gospodarczym czy społecznym, ma jeszcze stosunkowo dużo do zrobienia w obszarze edukacji. Oświata stanowi jeden z najważniejszych elementów polityki państwa w aspekcie walki z ubóstwem i wykluczeniem. Pomimo trwających reform w kraju, nadal ponad milion dzieci nie uczęszcza do szkoły, a skala analfabetyzmu wynosi 14%. Artykuł stanowi prezentację systemu edukacyjnego w Kenii, z uwzględnieniem podłoża historycznego tradycji i kultury mieszkańców. Jednocześnie autorki wskazują na istotne zmiany wprowadzane przez rząd kenijski na przestrzeni lat. Jest próbą uchwycenia znaczenia edukacji w życiu społecznym i gospodarczym Kenijczyków.pl_PL
dc.description.abstractThe education in Africa is experiencing long-standing means, from traditional tribal beliefs of practising customs and them by implementing learning to read, writing, mathematics, sciences and of the technology for the science of foreign languages in order to accommodate oneself to the changes in the global world. The above 40 millionth state is a country which is trying to keep up with changes in the eastern Africa - Kenya, which in spite of implemented changes in the course of decades in political, economic or social area is still relatively having a lot to do in the area of education. The education constitutes one of important components of the politics of the state in the aspect of the fight against the poverty and with ruling out. In spite of the ongoing reforms in the country still over the million of children isn’t attending to school, and the scale of the illiteracy amounts to the 14%. The article constitutes the presentation of the educational system in Kenya, including the historical basis of the tradition and the culture of residents. Simultaneously is pointing at substantial changes implemented by the Kenyan government in the course of years. This is an attempt to grasp the importance of education in the social life and economic of Kenyans.en_EN
dc.language.isoplpl_PL
dc.subjectsystem edukacyjnypl_PL
dc.subjectpolityka oświatowapl_PL
dc.subjectszkolnictwopl_PL
dc.subjectnauczaniepl_PL
dc.subjectoświatapl_PL
dc.subjectthe educational systemen_EN
dc.subjecteducational policyen_EN
dc.subjecteducationen_EN
dc.subjectteachingen_EN
dc.titleSystem edukacyjny w Kenii : od nauki po baobabem do uniwersytetupl_PL
dc.title.alternativeThe educational system in Kenya : from the learning under the baobab to the higher educationpl_PL
dc.typeArticlepl_PL


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record