dc.contributor.author | Stanek, Katarzyna | pl_PL |
dc.contributor.author | Wieczorek, Gertruda | pl_PL |
dc.date.accessioned | 2017-04-07T11:24:08Z | |
dc.date.available | 2017-04-07T11:24:08Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.citation | Labor et Educatio. 2015, nr 3, s. [251]-264 | pl_PL |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11716/1457 | |
dc.description.abstract | Edukacja w Afryce przechodzi długoletnią drogę, od tradycyjnych wierzeń
plemiennych, obyczajów oraz ich praktykowania poprzez wprowadzenie nauki
czytania, pisania, matematyki, nauk ścisłych i technologii po naukę języków obcych,
by dostosować się do zmian w globalnym świecie. Krajem, który próbuje nadążyć za
zmianami jest ponad czterdziestomilionowe państwo we wschodniej Afryce – Kenia,
które pomimo wprowadzanych zmian na przestrzeni dziesięcioleci w obszarze politycznym,
gospodarczym czy społecznym, ma jeszcze stosunkowo dużo do zrobienia
w obszarze edukacji. Oświata stanowi jeden z najważniejszych elementów polityki
państwa w aspekcie walki z ubóstwem i wykluczeniem. Pomimo trwających reform
w kraju, nadal ponad milion dzieci nie uczęszcza do szkoły, a skala analfabetyzmu
wynosi 14%.
Artykuł stanowi prezentację systemu edukacyjnego w Kenii, z uwzględnieniem podłoża
historycznego tradycji i kultury mieszkańców. Jednocześnie autorki wskazują na
istotne zmiany wprowadzane przez rząd kenijski na przestrzeni lat. Jest próbą uchwycenia
znaczenia edukacji w życiu społecznym i gospodarczym Kenijczyków. | pl_PL |
dc.description.abstract | The education in Africa is experiencing long-standing means, from traditional
tribal beliefs of practising customs and them by implementing learning to read,
writing, mathematics, sciences and of the technology for the science of foreign languages
in order to accommodate oneself to the changes in the global world. The above
40 millionth state is a country which is trying to keep up with changes in the eastern
Africa - Kenya, which in spite of implemented changes in the course of decades in
political, economic or social area is still relatively having a lot to do in the area of
education. The education constitutes one of important components of the politics of
the state in the aspect of the fight against the poverty and with ruling out. In spite of
the ongoing reforms in the country still over the million of children isn’t attending to
school, and the scale of the illiteracy amounts to the 14%.
The article constitutes the presentation of the educational system in Kenya, including
the historical basis of the tradition and the culture of residents. Simultaneously is
pointing at substantial changes implemented by the Kenyan government in the course
of years. This is an attempt to grasp the importance of education in the social life and
economic of Kenyans. | en_EN |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.subject | system edukacyjny | pl_PL |
dc.subject | polityka oświatowa | pl_PL |
dc.subject | szkolnictwo | pl_PL |
dc.subject | nauczanie | pl_PL |
dc.subject | oświata | pl_PL |
dc.subject | the educational system | en_EN |
dc.subject | educational policy | en_EN |
dc.subject | education | en_EN |
dc.subject | teaching | en_EN |
dc.title | System edukacyjny w Kenii : od nauki po baobabem do uniwersytetu | pl_PL |
dc.title.alternative | The educational system in Kenya : from the learning under the baobab to the higher education | pl_PL |
dc.type | Article | pl_PL |