Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorWiatrowski, Zygmunt
dc.date.accessioned2017-04-10T10:00:03Z
dc.date.available2017-04-10T10:00:03Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.citationLabor et Educatio. 2016, nr 4, s. [57]-68pl_PL
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/1482
dc.description.abstractW toku przeprowadzonych rozważań podjęto cztery zazębiające się problemy dotyczące: kariery zawodowej, kariery akademickiej, kariery naukowej i mistrza w obszarze nauki. Najbardziej dyskusyjna jest nazwa: kariera akademicka, bowiem nakazuje mówić tylko o studiach II stopnia oraz tzw. studiach jednolitych. Takie ustalenie i analizowanie problemów strukturalnych nastręczyło po drodze wiele trudności, przy tym miejscami zamazywało przejrzystość myślenia i dowodzenia. Autor tych rozważań uważa jednak, iż istota poszczególnych części opracowania zaakcentowana została wystarczająco dobrze i czytelnie. Podkreślone w konkluzji zazębiające się problemy – możliwe że zachęcą przynajmniej niektórych czytelników do zajęcia się nimi w kontekście ich wzajemnych powiązań, bowiem wszystkie one rzutują na współczesne rozumienie i uznawanie kategorii pojęciowej „kariera”.pl_PL
dc.description.abstractWith a progress of our deliberations, we took up four closely linked issues: a professional career, an academical career, scientific career and a mastery in the field of science. The most disputable of these, appears the notion of an academia career, since it is restricted only to second degree studies and the so-called full-time studies. The above agreement and our analysis of structural problems, has produced several obstacles on our way, not to mention that it bleared the overall clarity of thinking and understanding. The author of the aforementioned considerations, though, is of the opinion that the essence of the following sections concerning the paper, was highlighted clearly and legibly enough. In conclusion we stressed those closely linked issues – there is a good chance that some of readers could be encouraged to analyze them in the context of their interaction, as all of them affect our contemporary perception of “a career” as a notion.en_EN
dc.language.isoplpl_PL
dc.subjectkarierapl_PL
dc.subjectmistrzpl_PL
dc.subjectuczeńpl_PL
dc.subjectcareeren_EN
dc.subjectchampionen_EN
dc.subjectstudenten_EN
dc.titleKariera w świecie uczonych w czasach cywilizacji postindustrialnejpl_PL
dc.title.alternativeA career within the world of scholars in the era of post-industrial civilizationen_EN
dc.typeArticlepl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord