• polski
    • English
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Czasopisma Naukowe
  • Labor et Educatio
  • Labor et Educatio ; Nr 4/2016
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Czasopisma Naukowe
  • Labor et Educatio
  • Labor et Educatio ; Nr 4/2016
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Priorities of the teachers’ education progress in Ukraine

Thumbnail
View/Open
Labor_et_Educatio_nr4-2016_sotskaya.pdf (154.4Kb)
Author:
Sotskaya, Galina
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Labor et Educatio. 2016, nr 4, s. [121]-130
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: en
Subject:
teacher education
teacher
pedagogue
lifelong learning
wykształcenie pedagogiczne
nauczyciel
pedagog
edukacja przez całe życie
Date: 2016
Metadata
Show full item record
Abstract
Under modern conditions the teacher education in Ukraine constituting higher education provides for teachers’ training and pays much attention to their role in the innovative updated society and thus the need in reforming the system of professional training. Despite positive changes in teacher education professional training of teachers still has certain drawbacks. They can be overcome by recognizing teacher education as a sphere that provides with human capital – teachers; updating the content of teacher training based on its standardization; developing variable, diversified curricula in accordance with levels of higher teacher education; continuous professional development of teachers and pedagogues in the context of formal, non-formal and informal education.
 
W nowoczesnych warunkach na Ukrainie wykształcenie pedagogiczne, będąc integralną częścią systemu szkolnictwa wyższego, zapewnia przygotowanie przyszłych nauczycieli do bycia świadomymi ich roli w nowym, innowacyjnym społeczeństwie. Istnieje jednak konieczność reformy systemu przygotowania zawodowego. Pomimo pozytywnych zmian w wykształceniu pedagogicznym, w dalszym ciągu istnieją wady zawodowego przygotowania nauczyciela. Można je przezwyciężyć poprzez uznanie edukacji nauczycieli jako sfery rozwoju kapitału ludzkiego; aktualizację treści kształcenia w oparciu o standaryzację; tworzenie zmiennych, zróżnicowanych profilów edukacyjno-zawodowych programów edukacyjnych zgodnie z poziomami wyższego kształcenia pedagogicznego; ciągłemu rozwojowi zawodowemu nauczycieli, pedagogów w ramach formalnej, nieformalnej oraz poza-formalnej edukacji.
 
URI
http://hdl.handle.net/11716/1486
Collections
  • Labor et Educatio ; Nr 4/2016

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image