Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorSotskaya, Galina
dc.date.accessioned2017-04-10T10:22:05Z
dc.date.available2017-04-10T10:22:05Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.citationLabor et Educatio. 2016, nr 4, s. [121]-130pl_PL
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/1486
dc.description.abstractUnder modern conditions the teacher education in Ukraine constituting higher education provides for teachers’ training and pays much attention to their role in the innovative updated society and thus the need in reforming the system of professional training. Despite positive changes in teacher education professional training of teachers still has certain drawbacks. They can be overcome by recognizing teacher education as a sphere that provides with human capital – teachers; updating the content of teacher training based on its standardization; developing variable, diversified curricula in accordance with levels of higher teacher education; continuous professional development of teachers and pedagogues in the context of formal, non-formal and informal education.en_EN
dc.description.abstractW nowoczesnych warunkach na Ukrainie wykształcenie pedagogiczne, będąc integralną częścią systemu szkolnictwa wyższego, zapewnia przygotowanie przyszłych nauczycieli do bycia świadomymi ich roli w nowym, innowacyjnym społeczeństwie. Istnieje jednak konieczność reformy systemu przygotowania zawodowego. Pomimo pozytywnych zmian w wykształceniu pedagogicznym, w dalszym ciągu istnieją wady zawodowego przygotowania nauczyciela. Można je przezwyciężyć poprzez uznanie edukacji nauczycieli jako sfery rozwoju kapitału ludzkiego; aktualizację treści kształcenia w oparciu o standaryzację; tworzenie zmiennych, zróżnicowanych profilów edukacyjno-zawodowych programów edukacyjnych zgodnie z poziomami wyższego kształcenia pedagogicznego; ciągłemu rozwojowi zawodowemu nauczycieli, pedagogów w ramach formalnej, nieformalnej oraz poza-formalnej edukacji.pl_PL
dc.language.isoenpl_PL
dc.subjectteacher educationen_EN
dc.subjectteacheren_EN
dc.subjectpedagogueen_EN
dc.subjectlifelong learningen_EN
dc.subjectwykształcenie pedagogicznepl_PL
dc.subjectnauczycielpl_PL
dc.subjectpedagogpl_PL
dc.subjectedukacja przez całe życiepl_PL
dc.titlePriorities of the teachers’ education progress in Ukraineen_EN
dc.title.alternativePriorytety rozwoju edukacji nauczycieli na Ukrainiepl_PL
dc.typeArticlepl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord