dc.contributor.author | Łukasik, Joanna Małgorzata | |
dc.date.accessioned | 2017-04-11T12:34:08Z | |
dc.date.available | 2017-04-11T12:34:08Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.citation | (Kontro)wersje wielowymiarowości współczesnej edukacji / red. nauk. Wanda Jakubaszek, Danuta Topa. - Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, 2012. - S. [82]-98. | pl_PL |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11716/1507 | |
dc.description.abstract | W prezentowanym tekście koncentruję się na relacjach interpersonalnych pomiędzy
nauczycielami w środowisku ich pracy oraz nauczycielami a dyrektorem.
Przedstawiam także atmosferę pracy, na którą relacje interpersonalne
mają zdecydowany wpływ. Ponadto wskazuję, w jaki sposób dyrektor (lider
zmiany) może modyfikować relacje pomiędzy gronem pedagogicznym, aby poprawić
ich jakość. | pl_PL |
dc.description.abstract | The paper focuses on teachers working conditions with special emphasis on
relations between teachers and between teachers and the head teacher, as
well as on work atmosphere determined by these relations. It also presents
methods in which head teachers (leaders) can influence and modify interpersonal
relations among teaching staff; emphasis is put on their impact on the
quality of school atmosphere, which in turn affects the effectiveness of overall
functioning of an educational institution. | en_EN |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.rights.uri | | |
dc.subject | nauczyciel | pl_PL |
dc.subject | dyrektor (lider) | pl_PL |
dc.subject | atmosfera | pl_PL |
dc.subject | warunki niematerialne pracy | pl_PL |
dc.subject | teacher | en_EN |
dc.subject | manager (leader) | en_EN |
dc.subject | atmosphere | en_EN |
dc.subject | immaterial circumstances | en_EN |
dc.title | Słabe punkty w kształceniu pedagogicznym nauczycieli: umiejętności interpersonalne : próba przełamania impasu | pl_PL |
dc.title.alternative | Weak points in pedagogical training of teachers: interpersonal skills : an attempt to break the impasse | en_EN |
dc.type | Book chapter | pl_PL |