W poszukiwaniu złotego środka... : wielokulturowa Europa a działalność organizacji międzynarodowych (Unii Europejskiej i Rady Europy)
Oglądaj/ Otwórz
Autor:
Pająk-Ważna, Ewa
Źródło: (Kontro)wersje wielowymiarowości współczesnej edukacji / red. nauk. Wanda Jakubaszek, Danuta Topa. - Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, 2012. - S. [162]-181.
Język: pl
Słowa kluczowe:
wielokulturowośćedukacja międzykulturowa
polityka UE
Rada Europy
publikacje i raporty organizacji międzynarodowych dotyczące wielokulturowości
multiculturalism
cross-cultural/multicultural education
EU policy
Council of Europe
publications and reports of international organisations concerning multicultural issues
Data: 2012
Metadata
Pokaż pełny rekordStreszczenie
Artykuł przedstawia problematykę wielokulturowości w Europie w kontekście
różnorodnych działań (w tym o charakterze edukacyjnym) podejmowanych
przez władze poszczególnych krajów UE oraz organizacje międzynarodowe.
Autorka, nawiązując do Deklaracji Berlińskiej przyjętej w 2007 roku, stawia
pytania dotyczące jej aktualności odwołując się do kryzysu wielokulturowości
doświadczanego współcześnie w Europie. W treści artykułu wyodrębniono
następujące części: kontrowersje wokół idei wielokulturowości w UE, działalność
edukacyjna instytucji międzynarodowych, działalność Rady Europy
a idea wielokulturowości i edukacja międzykulturowa, Autobiografia spotkań
międzykulturowych - przykład narzędzia metodycznego opracowanego pod
auspicjami Rady Europy. The article presents some problems of multiculturalism in Europe in the context
of various activities (including educational ones) taken by the authorities
of the EU countries and international organizations. The author refers to
the Berlin Declaration adopted in 2007 and then raises questions about its
actuality, and also takes into consideration the currently experienced crisis of
multiculturalism in Europe. The sections of the article concern: the controversy
around the idea of multiculturalism in the EU, the educational activities of
international institutions, the activities of the Council of Europe concerning
the idea of multiculturalism and intercultural education, and Autobiography
of Intercultural Encounters as an example of methodological tool developed
under the auspices of the Council of Europe.