Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorNowak, Zbigniewpl_PL
dc.date.accessioned2017-04-28T09:11:06Z
dc.date.available2017-04-28T09:11:06Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.isbn83-7271-362-6
dc.identifier.issn0239-6025
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/1576
dc.description.abstractPrzedmiotem pracy jest kompetencja moralna dzieci w młodszym wieku szkolnym. Tym samym może ona okazać się przydatna dla studentów pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej oraz dla nauczycieli uczących na tym szczeblu edukacji. Problem moralności dziecięcej doczekał się w ostatnich dziesięcioleciach licznych opracowań, dalej jednak, jak się wydaje, czeka na swoją wielką syntezę. Nieustająca jest też potrzeba aktualizacji wiedzy o rozwoju moralnym dzieci, w związku z dynamicznymi w ostatnim czasie przemianami zachodzącymi w samej moralności, jak i w mentalności kolejnych pokoleń dzieci. Jeżeli np. prawdziwa jest piagetowska hipoteza wiążąca rozwój moralny z rozwojem intelektualnym, to obserwowany od pewnego czasu tzw. trend sekularny powodujący przyspieszenie rozwoju intelektualnego powinien mieć przełożenie także i na rozwój moralny. Kolejne lata przynoszą także pewien postęp w dziedzinie metodologii badań nad moralnością w ogóle, a nad moralnością dzieci w szczególności.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej, Krakówpl_PL
dc.relation.ispartofseriesPrace Monograficzne - Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; 432pl_PL
dc.subjectmoralnośćpl_PL
dc.subjectrozwój moralnypl_PL
dc.subjectwychowanie dziecipl_PL
dc.titleKompetencja moralna jako kategoria teoretyczna i badawcza w pedagogice wczesnoszkolnejpl_PL
dc.typeBookpl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord