dc.contributor.author | Nowak, Zbigniew | pl_PL |
dc.date.accessioned | 2017-04-28T09:11:06Z | |
dc.date.available | 2017-04-28T09:11:06Z | |
dc.date.issued | 2006 | |
dc.identifier.isbn | 83-7271-362-6 | |
dc.identifier.issn | 0239-6025 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11716/1576 | |
dc.description.abstract | Przedmiotem pracy jest kompetencja moralna dzieci w młodszym wieku szkolnym. Tym samym może ona okazać się przydatna dla studentów pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej oraz dla nauczycieli uczących na tym szczeblu edukacji. Problem moralności dziecięcej doczekał się w ostatnich dziesięcioleciach licznych opracowań, dalej jednak, jak się wydaje, czeka na swoją wielką syntezę. Nieustająca jest też potrzeba aktualizacji wiedzy o rozwoju moralnym dzieci, w związku z dynamicznymi w ostatnim czasie przemianami zachodzącymi w samej moralności, jak i w mentalności kolejnych pokoleń dzieci. Jeżeli np. prawdziwa jest piagetowska hipoteza wiążąca rozwój moralny z rozwojem intelektualnym, to obserwowany od pewnego czasu tzw. trend sekularny powodujący przyspieszenie rozwoju intelektualnego powinien mieć przełożenie także i na
rozwój moralny. Kolejne lata przynoszą także pewien postęp w dziedzinie metodologii badań nad moralnością w ogóle, a nad moralnością dzieci w szczególności. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej, Kraków | pl_PL |
dc.relation.ispartofseries | Prace Monograficzne - Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; 432 | pl_PL |
dc.subject | moralność | pl_PL |
dc.subject | rozwój moralny | pl_PL |
dc.subject | wychowanie dzieci | pl_PL |
dc.title | Kompetencja moralna jako kategoria teoretyczna i badawcza w pedagogice wczesnoszkolnej | pl_PL |
dc.type | Book | pl_PL |