dc.contributor.advisor | Iwan, Krystyna | pl_PL |
dc.contributor.author | Gawarkiewicz, Roman | |
dc.date.accessioned | 2017-05-04T11:46:26Z | |
dc.date.available | 2017-05-04T11:46:26Z | |
dc.date.issued | 1998 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11716/1577 | |
dc.description | Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie. Wydział Humanistyczny. Praca napisana pod
kierunkiem prof. dr hab. Krystyny Iwan. | pl_PL |
dc.description.abstract | Rozprawa oparta jest na badaniach empirycznych, których celem było określenie i porównanie poziomu opanowania przez
uczniów umiejętności rosyjsko i niemieckojęzycznego wyrażania wybranych kategorii semantycznych ujętych w
programach nauczania. W części pierwszej, stanowiącej teoretyczną podstawę badań przedstawiono psychologiczną
charakterystykę działalności komunikacyjnej, wybrane problemy pragmalingwistycznej teorii komunikacji językowej,
problematykę kompetencji lingwistycznej i komunikacyjnej oraz zagadnienie błędu językowego. Część empiryczna
zawiera analizę statystyczną i merytoryczną testów oraz wysnute na podstawie badań wnioski ewaluacyjne. Opisują one
i objaśniają poziom opanowania przez uczniów kategorii semantycznych języka rosyjskiego i niemieckiego. Część ta
zawiera również analizę statystyczną i merytoryczną błędów popełnionych przez licealistów. | pl_PL |
dc.description.abstract | The thesis is based on empirical studies the aim of which was determination and comparison of the level of
mastering, by pupils, the ability to express in Russian and German chosen semantic categories included in the
curriculum.
In the first part, which is the basis for research, psychological characteristics of communication activity has
been presented, as well as chosen problems of pragmalinguistic theory of linguistic communication, issues of
linguistic and communicative competence and the topic of linguistic error.
The empirical part contains the statistical and content - related analysis of tests and evaluations based on the
studies. They describe the level of mastering Russian and German semantic categories by pupils.
This part also contains the statistical and contend - related analysis of errors committed by secondary school
pupils. | en_EN |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.subject | nauczanie języka obcego | pl_PL |
dc.subject | semantyka języka | pl_PL |
dc.subject | kategorie semantyczne | pl_PL |
dc.subject | semantic categories | pl_PL |
dc.title | Opanowanie przez uczniów polskich kategorii semantycznych języka rosyjskiego i niemieckiego w świetle teorii komunikacji językowej | pl_PL |
dc.title.alternative | Mastering of russian and german semantic categories by polish learners in the light of theory of linguistic communication | pl_PL |
dc.type | Thesis | pl_PL |