Show simple item record

dc.contributor.advisorIwan, Krystynapl_PL
dc.contributor.authorGawarkiewicz, Roman
dc.date.accessioned2017-05-04T11:46:26Z
dc.date.available2017-05-04T11:46:26Z
dc.date.issued1998
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/1577
dc.descriptionWyższa Szkoła Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie. Wydział Humanistyczny. Praca napisana pod kierunkiem prof. dr hab. Krystyny Iwan.pl_PL
dc.description.abstractRozprawa oparta jest na badaniach empirycznych, których celem było określenie i porównanie poziomu opanowania przez uczniów umiejętności rosyjsko i niemieckojęzycznego wyrażania wybranych kategorii semantycznych ujętych w programach nauczania. W części pierwszej, stanowiącej teoretyczną podstawę badań przedstawiono psychologiczną charakterystykę działalności komunikacyjnej, wybrane problemy pragmalingwistycznej teorii komunikacji językowej, problematykę kompetencji lingwistycznej i komunikacyjnej oraz zagadnienie błędu językowego. Część empiryczna zawiera analizę statystyczną i merytoryczną testów oraz wysnute na podstawie badań wnioski ewaluacyjne. Opisują one i objaśniają poziom opanowania przez uczniów kategorii semantycznych języka rosyjskiego i niemieckiego. Część ta zawiera również analizę statystyczną i merytoryczną błędów popełnionych przez licealistów.pl_PL
dc.description.abstractThe thesis is based on empirical studies the aim of which was determination and comparison of the level of mastering, by pupils, the ability to express in Russian and German chosen semantic categories included in the curriculum. In the first part, which is the basis for research, psychological characteristics of communication activity has been presented, as well as chosen problems of pragmalinguistic theory of linguistic communication, issues of linguistic and communicative competence and the topic of linguistic error. The empirical part contains the statistical and content - related analysis of tests and evaluations based on the studies. They describe the level of mastering Russian and German semantic categories by pupils. This part also contains the statistical and contend - related analysis of errors committed by secondary school pupils.en_EN
dc.language.isoplpl_PL
dc.subjectnauczanie języka obcegopl_PL
dc.subjectsemantyka językapl_PL
dc.subjectkategorie semantycznepl_PL
dc.subjectsemantic categoriespl_PL
dc.titleOpanowanie przez uczniów polskich kategorii semantycznych języka rosyjskiego i niemieckiego w świetle teorii komunikacji językowejpl_PL
dc.title.alternativeMastering of russian and german semantic categories by polish learners in the light of theory of linguistic communicationpl_PL
dc.typeThesispl_PL


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record