• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Debata Edukacyjna
  • Debata Edukacyjna ; Nr 5/2012
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Debata Edukacyjna
  • Debata Edukacyjna ; Nr 5/2012
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Wybrane etyczne aspekty zawodu nauczyciela : rozważania wokół problemu prawdy

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
03--Wybrane-etyczne-aspekty-zawodu-nauczyciela--Ryk.pdf (198.5KB)
Autor:
Ryk, Andrzej
Źródło: Debata Edukacyjna. 2012, nr 5, s. 25-[32]
Język: pl
Słowa kluczowe:
etyka
nauczyciel
prawda
tożsamość
ethics
teacher
truth
identity
Data: 2012
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
Artykuł podejmuje próbę refleksji nad zagadnieniem wybranych etycznych aspektów zawodu nauczyciela w kontekście problematyki prawdy. Sam związek prawdy i etyki wydaje się czymś zasadniczym. Rozerwanie tych dwóch kategorii spowodowało daleko idące konsekwencje przede wszystkim w „problemach z tożsamością” współczesnego nauczyciela. Z brakiem rozumienia rzeczy takimi jakie one rzeczywiście są. Filozoficzne rozumienie problemu w duchu fenomenologicznego opisu wybranych etycznych aspektów pracy nauczyciela ukazuje właśnie te dylematy.
 
The article attempts to reflect on the chosen ethical aspects of the teaching profession in the context of the issue of truth. The relationship of truth and ethics seems to be something fundamental. Breaking these two categories led to far-reaching consequences especially in the „problems with identity” of the modern teacher. The lack of understanding of things as they really are. The philosophical understanding of the problem in the spirit of the phenomenological description of the selected – ethical aspects of teacher’s work demonstrates precisely these dilemmas.
 
URI
http://hdl.handle.net/11716/1671
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • Artykuły naukowe (WP)
  • Debata Edukacyjna ; Nr 5/2012

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image