dc.contributor.author | Ryk, Andrzej | pl_PL |
dc.date.accessioned | 2017-05-15T11:41:07Z | |
dc.date.available | 2017-05-15T11:41:07Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.citation | Debata Edukacyjna. 2012, nr 5, s. 25-[32] | pl_PL |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11716/1671 | |
dc.description.abstract | Artykuł podejmuje próbę refleksji nad zagadnieniem wybranych etycznych aspektów zawodu
nauczyciela w kontekście problematyki prawdy. Sam związek prawdy i etyki wydaje się czymś
zasadniczym. Rozerwanie tych dwóch kategorii spowodowało daleko idące konsekwencje przede
wszystkim w „problemach z tożsamością” współczesnego nauczyciela. Z brakiem rozumienia
rzeczy takimi jakie one rzeczywiście są. Filozoficzne rozumienie problemu w duchu fenomenologicznego
opisu wybranych etycznych aspektów pracy nauczyciela ukazuje właśnie te dylematy. | pl_PL |
dc.description.abstract | The article attempts to reflect on the chosen ethical aspects of the teaching profession in the context
of the issue of truth. The relationship of truth and ethics seems to be something fundamental.
Breaking these two categories led to far-reaching consequences especially in the „problems
with identity” of the modern teacher. The lack of understanding of things as they really are.
The philosophical understanding of the problem in the spirit of the phenomenological description
of the selected – ethical aspects of teacher’s work demonstrates precisely these dilemmas. | en_EN |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.subject | etyka | pl_PL |
dc.subject | nauczyciel | pl_PL |
dc.subject | prawda | pl_PL |
dc.subject | tożsamość | pl_PL |
dc.subject | ethics | en_EN |
dc.subject | teacher | en_EN |
dc.subject | truth | en_EN |
dc.subject | identity | en_EN |
dc.title | Wybrane etyczne aspekty zawodu nauczyciela : rozważania wokół problemu prawdy | pl_PL |
dc.title.alternative | The chosen ethical aspects of the teaching profession : reflections on the problem of truth | en_EN |
dc.type | Article | pl_PL |