Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorRyk, Andrzejpl_PL
dc.date.accessioned2017-05-15T11:41:07Z
dc.date.available2017-05-15T11:41:07Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.citationDebata Edukacyjna. 2012, nr 5, s. 25-[32]pl_PL
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/1671
dc.description.abstractArtykuł podejmuje próbę refleksji nad zagadnieniem wybranych etycznych aspektów zawodu nauczyciela w kontekście problematyki prawdy. Sam związek prawdy i etyki wydaje się czymś zasadniczym. Rozerwanie tych dwóch kategorii spowodowało daleko idące konsekwencje przede wszystkim w „problemach z tożsamością” współczesnego nauczyciela. Z brakiem rozumienia rzeczy takimi jakie one rzeczywiście są. Filozoficzne rozumienie problemu w duchu fenomenologicznego opisu wybranych etycznych aspektów pracy nauczyciela ukazuje właśnie te dylematy.pl_PL
dc.description.abstractThe article attempts to reflect on the chosen ethical aspects of the teaching profession in the context of the issue of truth. The relationship of truth and ethics seems to be something fundamental. Breaking these two categories led to far-reaching consequences especially in the „problems with identity” of the modern teacher. The lack of understanding of things as they really are. The philosophical understanding of the problem in the spirit of the phenomenological description of the selected – ethical aspects of teacher’s work demonstrates precisely these dilemmas.en_EN
dc.language.isoplpl_PL
dc.subjectetykapl_PL
dc.subjectnauczycielpl_PL
dc.subjectprawdapl_PL
dc.subjecttożsamośćpl_PL
dc.subjectethicsen_EN
dc.subjectteacheren_EN
dc.subjecttruthen_EN
dc.subjectidentityen_EN
dc.titleWybrane etyczne aspekty zawodu nauczyciela : rozważania wokół problemu prawdypl_PL
dc.title.alternativeThe chosen ethical aspects of the teaching profession : reflections on the problem of truthen_EN
dc.typeArticlepl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord