• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Debata Edukacyjna
  • Debata Edukacyjna ; Nr 6/2013
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Debata Edukacyjna
  • Debata Edukacyjna ; Nr 6/2013
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Środowiskowe uwarunkowania instytucjonalnego procesu wychowania dziecka

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
08--Srodowiskowe-uwarunkowania-instytucjonalnego-procesu-wychowania--Gejdos.pdf (657.0KB)
Autor:
Gejdoš, Miroslav
Źródło: Debata Edukacyjna. 2013, nr 6, s. 110-120
Język: pl
Słowa kluczowe:
rodzina
środowisko
dom dziecka
wychowanie
family
environment
children’s home
upbringing
Data: 2013
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
Autor przedstawia człowieka, który nie żyje w odizolowanym świecie. Jest on istotą społeczną, żyje wśród innych, jest on także istotą zakorzenioną w kulturze (żyje w pewnej kulturze) oraz istotą wpisaną w świat przyrody. Jest on częścią przyrody i razem z nią tworzy harmonijną całość. Mówimy, że człowiek jest wpisany w życie społeczne, kulturalne i przyrodnicze otaczającego świata, czyli jest otoczony przez swoje zewnętrzne środowisko. Nie tylko powietrze jest potrzebne do oddychania, ale również kultura i inni ludzie, przyjaciele, na których w każdej chwili może liczyć. Dlatego w artykule przedstawiono sytuacje wychowanków domów dziecka na Słowacji w kontekście środowiskowych uwarunkowań procesu wychowania.
 
The author presents man as not living in isolation. Man is a social being, living among others and remaining rooted in culture (living in a given culture); he is also a being that is part of the world of nature, thus creating a harmonious whole. It is said that man is part of social, cultural and environmental life of the surrounding world; therefore, he is surrounded by his external environment. To breathe, he needs not only air, but also culture and other people: friends on which he can count. Accordingly, the article presents the situation of children in Children’s Homes in Slovakia in the context of environmental determinants of the upbringing process.
 
URI
http://hdl.handle.net/11716/1690
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • Debata Edukacyjna ; Nr 6/2013

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image