Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorJazowska-Gumulska, Mariapl_PL
dc.date.accessioned2017-06-30T07:56:12Z
dc.date.available2017-06-30T07:56:12Z
dc.date.issued2001
dc.identifier.isbn83-7271-092-9
dc.identifier.issn0239-6025
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/1828
dc.description.abstractW ośmiu rozprawach, dobrze osadzonych w tradycji badawczej, odznaczających się bogactwem merytorycznym, precyzją historyczno-literackich ustaleń, Autorka prześledziła zagadnienia tożsamości kulturowej, której wyróżnik stanowiła obecność motywów folklorystycznych w tekstach dla młodego czytelnika. Wykorzystała m.in. dziewiętnastowieczne czasopisma dla dzieci i młodzieży oraz twórczość poetycką kierowaną do młodego czytelnika, Różę bez kolców Zofii Urbanowskiej, baśń O krasnoludkach i o sierotce Marysi Marii Konopnickiej, poezję Podhala, legendy i zwyczaje krakowskie, a także motywy folklorystyczne w ilustracjach książkowych Zofii Stryjeńskiej. Jest to publikacja ważna, wyraźnie nawiązująca do dyskusji na temat kulturowej ciągłości i zagrożeń wiążących się z postępującą kulturą masową. Sięgną po nią na pewno badawcze literatury dziecięcej, zainteresowani problematyką związków między literaturą a folklorem. Korzystać z niej będą również nauczyciele w realizacji programu edukacji regionalnej.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej, Krakówpl_PL
dc.relation.ispartofseriesPrace Monograficzne - Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; 307pl_PL
dc.titleOswajanie z kulturą : w kręgu inspiracji folklorystycznych w literaturze dla dzieci i młodzieżypl_PL
dc.typeBookpl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord