dc.contributor.advisor | Zarębina, Maria | pl_PL |
dc.contributor.author | Zelech, Władysław | pl_PL |
dc.date.accessioned | 2017-07-28T06:14:01Z | |
dc.date.available | 2017-07-28T06:14:01Z | |
dc.date.issued | 1995 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11716/1904 | |
dc.description | Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie. Wydział Humanistyczny. Praca doktorska napisana pod kierunkiem prof. dr hab. Marii Zarębiny. | pl_PL |
dc.description.abstract | Praca zawiera analizy wypowiedzi pisemnych i tekstów czytanych przez 36 dzieci (w tym 12 z afazją, 12 głuchych i 12 z tzw. dysleksją) przeprowadzonych z językoznawczego punktu widzenia. W rozprawie próbuje się rozpatrzeć zjawisko dysleksji na tle innych zaburzeń, tj. afazji, głuchoty i wskazać podobieństwa między nimi i ewentualne różnice. Stawia się w pracy wniosek, iż dzieci dyslektyczne to dzieci z mikrouszkodzeniami mózgu, na które nakłada się zły proces dydaktyczny lub dzieci bez zaburzeń tylko ze złą edukację. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.subject | czytanie | pl_PL |
dc.subject | pisanie | pl_PL |
dc.subject | afazja | pl_PL |
dc.subject | głuchota | pl_PL |
dc.subject | dysleksja | pl_PL |
dc.subject | dysgrafia | pl_PL |
dc.subject | dysortografia | pl_PL |
dc.subject | zaburzenia analizy | pl_PL |
dc.subject | zaburzenia syntezy fonemowej | pl_PL |
dc.title | Zaburzenia czytania i pisania u dzieci (afatycznych, głuchych i tzw. dyslektycznych) | pl_PL |
dc.type | Thesis | pl_PL |