Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.advisorGajewska, Elżbietapl_PL
dc.contributor.authorSendur, Agnieszka Małgorzatapl_PL
dc.date.accessioned2017-09-02T11:18:56Z
dc.date.available2017-09-02T11:18:56Z
dc.date.issued2017-09-21
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/1923
dc.descriptionUniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie. Wydział Filologiczny. Praca doktorska pod kierunkiem dr hab. Elżbiety Gajewskiej.pl_PL
dc.description.abstractTematem pracy jest testowanie i certyfikacja umiejętności w nauczaniu języków specjalistycznych. Dysertacja próbuje także wyjść naprzeciw brakom na rynku edukacyjnym w zakresie certyfikacji językowej w zawodzie policjanta. W wyniku postawionych celów badawczych, jakimi są pytania czy egzaminy z języka ogólnego oraz z języków specjalistycznych rządzą się tymi sami zasadami co do wyznaczania celów, technik oraz kryteriów oceny, oraz czy celowy jest egzamin specjalistyczny dla funkcjonariuszy policji, przedsięwzięto szereg działań. Dokonano przeglądu teorii dotyczącej testowania umiejętności językowych oraz oceniania w zakresie języków specjalistycznych. Przeprowadzono analizę istniejących na rynku edukacyjnym certyfikatów znajomości języków obcych, w tym certyfikatów poświadczających umiejętności językowe w zakresie języków specjalistycznych, dokonano analizy ich konstrukcji, wykorzystanych w arkuszach zadań testowym oraz umiejętności sprawdzanych przez wybrane egzaminy. Wreszcie przeprowadzono analizę potrzeb językowych polskich policjantów. Wyniki badań zawarte zostały w odpowiednich częściach pracy, a na podstawie przeprowadzonych badań oraz zebranych informacji zaproponowano kierunki postępowania przy tworzeniu egzaminu dla celów zawodowych o dowolnej specjalności oraz kształt egzaminu językowego dla funkcjonariuszy policji.pl_PL
dc.description.abstractThis dissertation focuses on language testing and assessment, and especially testing languages for specific purposes (LSP). It also attempts to bridge the gap in the educational market by providing the specifications for a language test for the police force. Two research questions were asked: • Do the same principles concerning objectives, techniques and assessment criteria apply to general language and LSP tests? • Is there any justification for the development of an LSP exam for the police force? To try and answer these questions a study of the theoretical aspects of testing was undertaken and a detailed inspection of language certificates - both General English and ESP - available on the Polish market was carried out. Their structure was examined; test tasks and the specific skills tested were scrutinised. Subsequently, an analysis of LSP tests in a historical perspective was conducted, followed by a survey of Polish police officers’ language needs. The results of the research are presented in the pertinent chapters of the thesis, along with the directions for the construction of any LSP examination (regardless of the language or specific purpose), as well as a proposal of the format of a language exam for police officers.en_EN
dc.language.isoplpl_PL
dc.subjectcertyfikaty językowepl_PL
dc.subjectjęzyk specjalistycznypl_PL
dc.subjecttestowaniepl_PL
dc.subjectpolicjapl_PL
dc.subjectanaliza potrzebpl_PL
dc.subjectlanguage certificatesen_EN
dc.subjectspecific purposesen_EN
dc.subjecttestingen_EN
dc.subjectpoliceen_EN
dc.subjectneeds analysisen_EN
dc.titleCertyfikacja znajomości języków obcych dla potrzeb zawodowych - od teorii do praktykipl_PL
dc.title.alternativeSpecific purpose language certification - from theory to practiceen_EN
dc.typeThesispl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord