Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorGrochowalska, Magdalenapl_PL
dc.contributor.authorSajdera, Jolantapl_PL
dc.date.accessioned2017-11-21T16:33:23Z
dc.date.available2017-11-21T16:33:23Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.citationSzkoła jako organizacja ucząca się? : perspektywa ewaluacji zewnętrznej / redakcja naukowa Iwona Ocetkiewicz. - Kraków : Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej. Wydawnictwo Naukowe UP, 2017. - S. [11]-36.pl_PL
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/2111
dc.description.abstractW prezentowanym tekście przedstawiono wyniki badań dotyczące raportów z zewnętrznej ewaluacji całościowej, przeprowadzonej w okresie od 1 września 2013 do 31 grudnia 2013 roku w 31 przedszkolach publicznych i niepublicznych w Małopolsce. W artykule odniesiono się do funkcjonalności zadań i wymagań przyjmowanych przez SEO w celu szacowania jakości współpracy nauczycieli przedszkoli. Analizowany materiał empiryczny obejmuje dane poewaluacyjne opisujące realizację wymagania siódmego: „Nauczyciele współpracują w planowaniu i realizowaniu procesów edukacyjnych”. Poszukiwano odpowiedzi na pytanie, w jakim zakresie treści raportów i przyjęty w nich język opisu oddaje rzeczywisty poziom spełniania wymagania przez wspólnoty nauczycieli. Ze względu na rodzaj danych przeprowadzono analizę ilościową pokazującą stan ewaluacji całościowej w Małopolsce w zakresie wymagania siódmego, a następnie dokonano analizy jakościowej zawartości umieszczanych w raportach treści komentarzy wizytatorów. Zwrócono uwagę na sposób uzasadniania przyznanego poziomu spełniania wymagań dotyczącego współpracy nauczycieli. W części końcowej artykułu wskazano możliwe kierunki i zakresy zmian w interpretacji danych poewaluacyjnych dokonywanych przez zespoły wizytatorów SEO.pl_PL
dc.description.abstractThe presented text shows the results of the study regarding the reports from the external overall evaluation, conducted between 1st September 2013 and 31st December 2013 in 31 public and non-public preschools in the Małopolska district. The article refers to the functionality of the tasks and requirements accepted by the SEO in order to assess the quality of cooperation of preschool teachers. The analyzed empirical material comprises post-evaluation data describing the realization of requirement seven: „Teachers cooperate in planning and realizing educational processes”. The study aimed at finding the answer to the question, in what range the contents of the reports and the accepted description language reflect the true level of meeting the requirement by the teacher communities. Because of the type of data collected, the quantitative analysis was conducted, presenting the state of overall evaluation in Małopolska in the range of meeting requirement seven, and later the qualitative analysis, regarding the contents of the inspectors’ comments included in the reports, was conducted. Attention was put to the way of justify the given level of following the requirements regarding the level of teachers’ cooperation. The final part of the article points towards the possible change directions and ranges in the way of interpreting the post-evaluation data conducted by the SEO inspector teams.en_EN
dc.language.isoplpl_PL
dc.subjectewaluacja zewnętrznapl_PL
dc.subjectwspółpraca nauczycielipl_PL
dc.subjectnauczyciel przedszkolapl_PL
dc.subjectexternal evaluationen_EN
dc.subjectpreschool teacheren_EN
dc.subjectteachers’ cooperationen_EN
dc.titlePlacówka przedszkolna w Małopolsce miejscem współpracy nauczycielipl_PL
dc.title.alternativePreschool institution in Małopolska as a place of teachers’ cooperationen_EN
dc.typeBook chapterpl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord