Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorWłodarczyk, Ewelinapl_PL
dc.contributor.authorZiarko, Andrzejpl_PL
dc.date.accessioned2017-11-21T16:46:39Z
dc.date.available2017-11-21T16:46:39Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.citationSzkoła jako organizacja ucząca się? : perspektywa ewaluacji zewnętrznej / redakcja naukowa Iwona Ocetkiewicz. - Kraków : Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej. Wydawnictwo Naukowe UP, 2017. - S. [53]-83.pl_PL
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/2113
dc.description.abstractArtykuł stanowi próbę analizy działań podejmowanych przez szkołę i nauczycieli na rzecz poprawy jakości kształcenia w województwie małopolskim. Na podstawie danych uzyskanych przez wizytatorów kuratoriów oświaty w latach 2013–2014 i zamieszczonych na platformie nadzoru pedagogicznego (NPSEO2) szczegółowej analizie poddano jedno z wymagań zawartych w obowiązującym wówczas Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 10 maja 2013 r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie nadzoru pedagogicznego, tj. „Procesy edukacyjne zorganizowane są w sposób sprzyjający uczeniu się”. Pozwoliło to na sformułowanie wniosków dotyczących dwóch obszarów charakteryzujących to wymaganie: „Nauczyciele stosują różne metody pracy dostosowane do potrzeb ucznia, grupy i klasy” oraz „W szkole lub placówce stosowane są nowatorskie rozwiązania służące rozwojowi uczniów”.pl_PL
dc.description.abstractThe hereby article is an attempt to analyze the actions taken by the school and teachers for the improvement of the teaching quality in the Małopolska Voivodeship. Based on the data obtained by the inspectors from the board of education in the years 2013/2014 and placed on the pedagogical supervision platform (NPSEO2), a detailed analysis was conducted on one of the requirements included in the then-binding ordinance of the Minister of National Education from 10th May 2013 changing the ordinance on the pedagogical supervision, i.e. “Educational processes are organized in a way that facilitates learning”. This allowed for the formulation of conclusions regarding two areas characterizing this requirement: “Teachers use different work methods adapted to the student, group, and class needs” and “The schools or facility uses innovative solutions serving the students’ development”.en_EN
dc.language.isoplpl_PL
dc.subjectmetody kształceniapl_PL
dc.subjectnowatorstwo nauczycielipl_PL
dc.subjectuczenie siępl_PL
dc.subjectnadzór pedagogicznypl_PL
dc.subjectlearningen_EN
dc.subjectpedagogical supervisionen_EN
dc.subjectteachers’ innovationen_EN
dc.subjectteaching methodsen_EN
dc.titleDziałania szkół i nauczycieli na rzecz poprawy jakości procesu kształcenia. Intencje i rzeczywistośćpl_PL
dc.title.alternativeActions of schools and teachers for the improvement of the quality of the teaching process. Intentions and realityen_EN
dc.typeBook chapterpl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord