• polski
    • English
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Serie Wydawnicze
  • Prace Monograficzne
  • Prace Monograficzne - Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Serie Wydawnicze
  • Prace Monograficzne
  • Prace Monograficzne - Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Od strony Kresów : studia i szkice. Cz. 3

Thumbnail
View/Open
Prace Monograficzne nr 406 (14.08Mb)
Author:
Borek, Piotr
Брусевіч, Анатоль
Lizisowa, Maria Teresa
Koniusz, Elżbieta
Budrewicz, Aleksandra Z.
Szelążyk, Olena
Patyna, Janusz
Szewcowa, Oksana
Zeller, Izabela
Jakubec, Tomasz
Pławecka, Agata
Białota, Marek
Karwala, Marek
Krupowies, Walentyna
Ossowski, Jerzy S.
Bursztyńska, Halina
Bražènas, Petras
Turkiewicz, Halina
Woźniakowski, Krzysztof
Waszkiewicz, Jowita
Dźwigoł, Renata
Мышко, Данута
Kolasa, Władysław Marek
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-editor:
Bursztyńska, Halina
Publisher:
Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej, Kraków
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-isbn: 83-7271-317-0
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-issn: 0239-6025
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Subject:
Kresy wschodnie
Wilno
literatura polska
bibliografia
Date: 2005
Metadata
Show full item record
Description:
Wydanie publikacji dofinansował Komitet Badań Naukowych.
Abstract
Trzecia część zbioru Od strony Kresów powstała, jak dwie wcześniejsze (1994, 2000), w wyniku wieloletniej, międzynarodowej współpracy naukowej trzech ośrodków badawczych: Instytutu Filologii Polskiej Akademii Pedagogicznej w Krakowie, Katedry Literatury Polskiej Państwowego Uniwersytetu im. Janki Kupały w Grodnie (Białoruś) oraz Wydziału Slawistyki Państwowego Uniwersytetu Pedagogicznego w Wilnie (Litwa). Na całość składają się dwadzieścia trzy studia i szkice (po jednym w rosyjskiej oraz białoruskiej wersji językowej). Odnoszą się one do różnorodnych zjawisk kulturowego pogranicza kresowych ziem północnych i południowo-wschodnich od doby romantyzmu po czasy najnowsze. Wstępny artykuł zbioru wyprzedza chronologię czasową XIX і XX w. o problematykę obecną w tekście z XVII w. Całość zamyka bibliografia druków zwartych za lata 1980-2001, wydanych w Polsce, dotycząca Kresów północno-wschodnich i Wilna. Teksty, w których mowa o pisarzach, zjawiskach i prądach estetycznych, wyróżnia ujęcia interdyscyplinarne. Ich tematyczna i problemowa rozmaitość odwołuje się do historii literatury, krytyki literackiej i teatralnej, wieloaspektowych przejawów życia kulturalnego, ujęć folklorystyczno-etnicznych, filozofii językowej, dydaktyki literatury i języka w polskich diasporach na Białorusi i Litwie. Spełniają nie tylko cele poznawcze, określone przez autorów, stanowią bowiem równocześnie przegląd różnego postępowania badawczego, zdeterminowanego wyborem metod badawczych. Redaktor ma nadzieję, że publikacja niniejsza wychodzi naprzeciw oczekiwaniom odbiorców - nauczycieli polonistów, studentów filologii polskiej, miłośników kultury pogranicza w kraju oraz na Białorusi i Litwie.
URI
http://hdl.handle.net/11716/2119
Collections
  • Monografie / Rozdziały (WH)
  • Prace Monograficzne - Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image