• polski
    • English
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Serie Wydawnicze
  • Prace Monograficzne
  • Prace Monograficzne - Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Serie Wydawnicze
  • Prace Monograficzne
  • Prace Monograficzne - Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Zagadnienie kształtowania wyobrażeń i pojęć uczniów w świetle pedagogiki radzieckiej 1950-1960

Thumbnail
View/Open
Prace Monograficzne nr 2 (13.40Mb)
Author:
Geppert, Maksymilian
Publisher:
Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Pedagogicznej, Kraków
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-issn: 0239-6025
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Date: 1963
Metadata
Show full item record
Abstract
Szczegółowe studia nad radziecką pedagogiką eksperymentalną prowadzę od 1955 r. W ich toku materiał faktyczny zmuszał mnie kilkakrotnie do zmiany poglądów. Najpierw utraciłem przekonanie, jakoby pawłowizm stanowił główny i jedyny wartościowy kierunek panujący w radzieckiej psychologii i pedagogice. Potem nabrałem przeświadczenia, że przedstawione przeze mnie teorie kształtowania wyobrażeń i pojęć, do których doszli poszczególni badacze, opierają się wyłącznie na materiale faktycznym, uzyskanym w ich badaniach. Dalsze jednak studium wykazało, że ten sąd jest również iluzją. Uświadomiłem sobie bowiem, że bogactwo radzieckich badań eksperymentalnych w zakresie kształtowania myślenia uczniów i różnorodność poglądów na ten temat jest nie tylko wynikiem respektowania empirii naukowej, ale też zawdzięcza swe powstanie wielości szkół i ośrodków naukowych, prowadzących świadomie i systematycznie badania na podstawie różnych hipotez roboczych oraz odmiennych teorii mowy i myślenia, rozmaitymi metodami badawczymi. Sądzę, że Czytelnik, zapoznawszy się z materiałem faktycznym, który przedstawiam w tej rozprawie, dojdzie do podobnej konkluzji. Nie wątpię, że to co napisałem posiada pewne braki. Niektóre jednak błędy i niedostatki wyeliminowałem dzięki wnikliwym opiniom, uwagom i sugestiom, za które serdecznie dziękuję Panom: prof.drowi R.Ingardenowi, prof. drowi J.Konopnickiemu, prof. drowi A.Schaffowi, prof.drowi S.Szumanowi, prof.drowi T .Tomaszewskiemu, prof. drowi S.Wołoszynowi.
URI
http://hdl.handle.net/11716/2126
Collections
  • Monografie / Rozdziały (WP)
  • Prace Monograficzne - Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image