• Login
    View Item 
    •   DSpace Home
    • Serie Wydawnicze
    • Prace Monograficzne
    • Prace Monograficzne - Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
    • View Item
    •   DSpace Home
    • Serie Wydawnicze
    • Prace Monograficzne
    • Prace Monograficzne - Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Zagadnienie kształtowania wyobrażeń i pojęć uczniów w świetle pedagogiki radzieckiej 1950-1960

    Thumbnail
    View/Open
    Prace Monograficzne nr 2 (13.40Mb)
    Author:
    Geppert, Maksymilian
    Publisher:
    Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Pedagogicznej, Kraków
    xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-issn: 0239-6025
    xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
    Date: 1963
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    Szczegółowe studia nad radziecką pedagogiką eksperymentalną prowadzę od 1955 r. W ich toku materiał faktyczny zmuszał mnie kilkakrotnie do zmiany poglądów. Najpierw utraciłem przekonanie, jakoby pawłowizm stanowił główny i jedyny wartościowy kierunek panujący w radzieckiej psychologii i pedagogice. Potem nabrałem przeświadczenia, że przedstawione przeze mnie teorie kształtowania wyobrażeń i pojęć, do których doszli poszczególni badacze, opierają się wyłącznie na materiale faktycznym, uzyskanym w ich badaniach. Dalsze jednak studium wykazało, że ten sąd jest również iluzją. Uświadomiłem sobie bowiem, że bogactwo radzieckich badań eksperymentalnych w zakresie kształtowania myślenia uczniów i różnorodność poglądów na ten temat jest nie tylko wynikiem respektowania empirii naukowej, ale też zawdzięcza swe powstanie wielości szkół i ośrodków naukowych, prowadzących świadomie i systematycznie badania na podstawie różnych hipotez roboczych oraz odmiennych teorii mowy i myślenia, rozmaitymi metodami badawczymi. Sądzę, że Czytelnik, zapoznawszy się z materiałem faktycznym, który przedstawiam w tej rozprawie, dojdzie do podobnej konkluzji. Nie wątpię, że to co napisałem posiada pewne braki. Niektóre jednak błędy i niedostatki wyeliminowałem dzięki wnikliwym opiniom, uwagom i sugestiom, za które serdecznie dziękuję Panom: prof.drowi R.Ingardenowi, prof. drowi J.Konopnickiemu, prof. drowi A.Schaffowi, prof.drowi S.Szumanowi, prof.drowi T .Tomaszewskiemu, prof. drowi S.Wołoszynowi.
    URI
    http://hdl.handle.net/11716/2126
    Collections
    • Monografie / Rozdziały (WP)
    • Prace Monograficzne - Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback

    Deklaracja dostępności
    Theme by 
    Atmire NV
    Logo
    Budowa Repozytorium Uniwersytetu Pedagogicznego została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

     

     

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

    My Account

    Login

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback

    Deklaracja dostępności
    Theme by 
    Atmire NV
    Logo
    Budowa Repozytorium Uniwersytetu Pedagogicznego została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.