• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Serie Wydawnicze
  • Prace Monograficzne
  • Prace Monograficzne - Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Serie Wydawnicze
  • Prace Monograficzne
  • Prace Monograficzne - Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Zagadnienie kształtowania wyobrażeń i pojęć uczniów w świetle pedagogiki radzieckiej 1950-1960

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Prace Monograficzne nr 2 (13.40MB)
Autor:
Geppert, Maksymilian
Wydawca:
Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Pedagogicznej, Kraków
ISSN: 0239-6025
Język: pl
Data: 1963
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
Szczegółowe studia nad radziecką pedagogiką eksperymentalną prowadzę od 1955 r. W ich toku materiał faktyczny zmuszał mnie kilkakrotnie do zmiany poglądów. Najpierw utraciłem przekonanie, jakoby pawłowizm stanowił główny i jedyny wartościowy kierunek panujący w radzieckiej psychologii i pedagogice. Potem nabrałem przeświadczenia, że przedstawione przeze mnie teorie kształtowania wyobrażeń i pojęć, do których doszli poszczególni badacze, opierają się wyłącznie na materiale faktycznym, uzyskanym w ich badaniach. Dalsze jednak studium wykazało, że ten sąd jest również iluzją. Uświadomiłem sobie bowiem, że bogactwo radzieckich badań eksperymentalnych w zakresie kształtowania myślenia uczniów i różnorodność poglądów na ten temat jest nie tylko wynikiem respektowania empirii naukowej, ale też zawdzięcza swe powstanie wielości szkół i ośrodków naukowych, prowadzących świadomie i systematycznie badania na podstawie różnych hipotez roboczych oraz odmiennych teorii mowy i myślenia, rozmaitymi metodami badawczymi. Sądzę, że Czytelnik, zapoznawszy się z materiałem faktycznym, który przedstawiam w tej rozprawie, dojdzie do podobnej konkluzji. Nie wątpię, że to co napisałem posiada pewne braki. Niektóre jednak błędy i niedostatki wyeliminowałem dzięki wnikliwym opiniom, uwagom i sugestiom, za które serdecznie dziękuję Panom: prof.drowi R.Ingardenowi, prof. drowi J.Konopnickiemu, prof. drowi A.Schaffowi, prof.drowi S.Szumanowi, prof.drowi T .Tomaszewskiemu, prof. drowi S.Wołoszynowi.
URI
http://hdl.handle.net/11716/2126
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • Monografie / Rozdziały (WP)
  • Prace Monograficzne - Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image