• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Serie Wydawnicze
  • Biblioteka Współczesnej Myśli Pedagogicznej
  • Biblioteka Współczesnej Myśli Pedagogicznej ; 3
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Serie Wydawnicze
  • Biblioteka Współczesnej Myśli Pedagogicznej
  • Biblioteka Współczesnej Myśli Pedagogicznej ; 3
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Komisja Edukacji Narodowej wobec projektu studiów prawniczych Hugona Kołłątaja

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Komisja Edukacji Narodowej... (233.3KB)
Autor:
Sondel, Janusz
Źródło: Komisja Edukacji Narodowej : kontekst historyczno-pedagogiczny / pod red. Katarzyny Dormus [et al.]. - Kraków, 2014. - S. [198]-216 (Biblioteka Współczesnej Myśli Pedagogicznej, ISSN 2300-2689 ; 3)
Język: pl
Słowa kluczowe:
enlightenment
reform of the Cracow Academy
nature
law
Data: 2014
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
Enlightenment, as commonly known, by recognizing rationalism, empiricism and utilitarianism as the main benchmark of the progress of science, led to a significant revaluation in the hierarchy of the existing authorities, resulting in the decrease of the previously unquestioned position of religion and tradition. This was also reflected in legal sciences, where the doctrine of the law of nature was placed in the foreground. The implementation of these assumptions had to, obviously, result in significant changes in the curricula of university studies, which did not exclude the Cracow Academy. The reform of the Academy in the spirit of the Enlightenment, was entrusted by The Commission of National Education to Hugo Kołłątaj, who while performing that task, prepared a memorandum O wprowadzeniu dobrych nauk do Akademii Krakowskiej [On the introduction of good teaching at the Cracow Academy]. He proposed the introduction of a new subject called “history of all rights” in place of the Roman law. This new subject was to include the history of the different legal systems, among other: Jewish, Carthaginian, Cretan, Lacedemonian and, treated on the same principles, Roman. The Commission of National Education did not, however, take Kołłątaj’s suggestions into account.
URI
http://hdl.handle.net/11716/226
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • Biblioteka Współczesnej Myśli Pedagogicznej ; 3

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image