Na scenie świata i teatru. O dramaturgii Mariana Pankowskiego.
dc.contributor.advisor | Faron, Bolesław | pl_PL |
dc.contributor.author | Latawiec, Krystyna | pl_PL |
dc.date.accessioned | 2018-01-19T06:39:43Z | |
dc.date.available | 2018-01-19T06:39:43Z | |
dc.date.issued | 1994 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11716/2273 | |
dc.description | Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie. Wydział Humanistyczny. Instytut Filologii Polskiej. Praca doktorska napisana pod kierunkiem prof. dra hab. Bolesława Farona. | pl_PL |
dc.description.abstract | Praca „Na scenie świata i teatru. O dramaturgii Mariana Pankowskiego” jest opisem oraz interpretacja twórczości dramatycznej pisarza emigracyjnego. Przyjęto w niej zasady analizy strukturalnej i propozycje metodologiczne stosowane wobec dramatu nowoczesnego. Dla objaśnienia poszczególnych elementów struktury tekstów przywołane zostały konteksty kulturowe oraz estetyka sztuki współczesnej. Wskazano cechy metateatralne omawianej dramaturgii. Analiza składników świata przedstawionego opiera się na ustaleniach z zakresu teorii literatury i teatrologii. Spoza konstrukcji formalnej sztuk Pankowskiego przebija sens epistemologiczny i etyczny, co zostało w rozprawie ujawnione w toku dociekań znaczeń ukrytych za destrukcją formy dramatycznej. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.subject | Marian Pankowski | pl_PL |
dc.subject | dramat współczesny | pl_PL |
dc.subject | teatr egzystencji | pl_PL |
dc.subject | forma dramatyczna | pl_PL |
dc.subject | metateatralność | pl_PL |
dc.subject | topos theatrum munoi | pl_PL |
dc.subject | organizacja sceny | pl_PL |
dc.subject | postać groteskowa | pl_PL |
dc.subject | aktorzy i marionetki | pl_PL |
dc.subject | poetyka surrealistyczna | pl_PL |
dc.subject | gry językowe | pl_PL |
dc.title | Na scenie świata i teatru. O dramaturgii Mariana Pankowskiego. | pl_PL |
dc.type | Thesis | pl_PL |