• polski
    • English
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Wydział Nauk Humanistycznych (WF)
  • Monografie / Rozdziały (WF)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Wydział Nauk Humanistycznych (WF)
  • Monografie / Rozdziały (WF)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Ewolucja pojęcia nauczyciel – klient bibliotek pedagogicznych w świetle aktów prawnych

Thumbnail
View/Open
Ewolucja pojęcia nauczyciel... (107.4Kb)
Author:
Fluda-Krokos, Agnieszka
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Nauczyciel w bibliotece pedagogicznej - klient wyróżniony / pod redakcją naukową Agnieszki Fludy-Krokos, Beaty Janik. - Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, 2016. - S. 20-[29].
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Subject:
pedagogical library
teacher
law
act
regulation
Date: 2016
Metadata
Show full item record
Abstract
The role of pedagogical libraries during nearly 100 years of their functioning in Poland has undergone changes – not only the circle of the addressees has been broadened, but also the offer and meaning of libraries in the process of education. The article briefly presents the legal acts regulating the functioning of pedagogical libraries. Special attention has been put on the highest one - Regulation of the Minister of National Education of 28 February 2013 on detailed principles of public pedagogical libraries (Journal of Laws 2013 pos. 369) (Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 lutego 2013 r. w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych bibliotek pedagogicznych), and the proposed amendments. By analysing the individual documents, main focus was put on paragraphs and points indicating the main users of the facilities - teachers.
URI
http://hdl.handle.net/11716/2296
Collections
  • Monografie / Rozdziały (WF)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image