Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorFluda-Krokos, Agnieszkapl_PL
dc.date.accessioned2018-01-20T10:31:22Z
dc.date.available2018-01-20T10:31:22Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.citationNauczyciel w bibliotece pedagogicznej - klient wyróżniony / pod redakcją naukową Agnieszki Fludy-Krokos, Beaty Janik. - Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, 2016. - S. 20-[29].pl_PL
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/2296
dc.description.abstractThe role of pedagogical libraries during nearly 100 years of their functioning in Poland has undergone changes – not only the circle of the addressees has been broadened, but also the offer and meaning of libraries in the process of education. The article briefly presents the legal acts regulating the functioning of pedagogical libraries. Special attention has been put on the highest one - Regulation of the Minister of National Education of 28 February 2013 on detailed principles of public pedagogical libraries (Journal of Laws 2013 pos. 369) (Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 lutego 2013 r. w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych bibliotek pedagogicznych), and the proposed amendments. By analysing the individual documents, main focus was put on paragraphs and points indicating the main users of the facilities - teachers.en_EN
dc.language.isoplpl_PL
dc.subjectpedagogical libraryen_EN
dc.subjectteacheren_EN
dc.subjectlawen_EN
dc.subjectacten_EN
dc.subjectregulationen_EN
dc.titleEwolucja pojęcia nauczyciel – klient bibliotek pedagogicznych w świetle aktów prawnychpl_PL
dc.typeArticlepl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord