• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Serie Wydawnicze
  • Biblioteka Współczesnej Myśli Pedagogicznej
  • Biblioteka Współczesnej Myśli Pedagogicznej ; 3
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Serie Wydawnicze
  • Biblioteka Współczesnej Myśli Pedagogicznej
  • Biblioteka Współczesnej Myśli Pedagogicznej ; 3
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Edukacja jako wspólne dobro niespełnionym przesłaniem KEN dla potomnych

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Edukacja jako wspólne dobro... (170.8KB)
Autor:
Śliwierski, Bogusław
Źródło: Komisja Edukacji Narodowej : kontekst historyczno-pedagogiczny / pod red. Katarzyny Dormus [et al.]. - Kraków, 2014. - S. [371]-385 (Biblioteka Współczesnej Myśli Pedagogicznej, ISSN 2300-2689 ; 3)
Język: pl
Słowa kluczowe:
education
school system
history of education
Commission of National Education
common good
democracy
education reforms
Data: 2014
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
The title of my article exposes education as a common good with reference to The Commission of National Education and its policy initiatives for democratization of education. I wonder how this idea and associated with it different structural solutions, like axiological and normative, have changed school educational systems. How they were marginalized and even destructed in these parts of the contemporary reform efforts that were associated with the creation of the unity of the Polish society. It is worth to ask – how were taken root and to what extent have been lost key, timeless ideas and values of past generations to build a democratic society and civil society. How these ideas were uniquely used into the establishment of Europe’s first ministry of education? The scientific debate, which took place in the building of Pedagogical University in the 240 anniversary of The Commission of National Education and named after the Commission, is of particular importance for the Polish education and modern science education.
URI
http://hdl.handle.net/11716/248
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • Biblioteka Współczesnej Myśli Pedagogicznej ; 3

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image