Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.advisorMajorek, Czesławpl_PL
dc.contributor.authorSkołuba, Wojciechpl_PL
dc.date.accessioned2018-03-02T08:18:53Z
dc.date.available2018-03-02T08:18:53Z
dc.date.issued1989
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/2498
dc.descriptionWyższa Szkoła Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie. Wydział Humanistyczny. Praca doktorska wykonana pod kierunkiem Prof. dr hab. Czesława Majorka.pl_PL
dc.description.abstractW dysertacji przedstawiono eksperyment upraktycznienia nauczania przez slöjd w różnych typach szkoły galicyjskiej na przełomie XIX i XX wieku oraz ewolucję slöjdu w kierunku szkoły pracy. Jest to nowatorska praca historyczna z zakresu interferencji idei pedagogicznych, która umiejscawia eksperyment ze slöjdem w Galicji na tle światowej myśli pedagogicznej. Slöjd potraktowano w niej jako ogniwo genetyczne kształcenia politechnicznego w procesie zrywania z herbertowskim intelektualizmem dydaktycznym. Materiał rzeczowy zebrano i opracowano, stosując metodę historyczną. Walorem rozprawy jest dokonanie periodyzacji omawianego eksperymentu, z uwzględnieniem zasług, pionierów slöjdu w Galicji oraz znaczenia ośrodków slöjdowych: Sokala, Krakowa, Lwowa. Wyniki badań mogą być przydatne we współczesnej szkole.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.subjecthistoria oświaty i wychowaniapl_PL
dc.subjectGalicjapl_PL
dc.subject1867-1918pl_PL
dc.subjectslöjd a szkoła pracypl_PL
dc.subjectupraktycznienie wykształceniapl_PL
dc.titleOd slöjdu do szkoły pracy : dzieje dążeń do upraktycznienia szkoły i wykształcenia w Galicji w latach 1867-1918pl_PL
dc.typeThesispl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord