dc.contributor.advisor | Stawiński, Wiesław | pl_PL |
dc.contributor.author | Walicka, Teresa | pl_PL |
dc.date.accessioned | 2018-03-02T08:25:28Z | |
dc.date.available | 2018-03-02T08:25:28Z | |
dc.date.issued | 1990 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11716/2499 | |
dc.description | Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie. Wydział Geograficzno-Biologiczny. Praca doktorska napisana pod kierunkiem doc. dr hab. Wiesława Stawińskiego. | pl_PL |
dc.description.abstract | Praca zawiera problem oceny poziomu aktywności intelektualnej oraz wiedzy i umiejętności biologicznych,
które powinny wyposażyć cykle wycieczek ekologicznych uczniów IV klasy szkoły podstawowej. Badania trwały siedem lat. Obejmowały 100 wycieczek i 100 lekcji w klasach kontrolnych. Zbiory dokumentacji z eksperymentu są bardzo obszerne i liczne. Obliczenia statystyczne były wystarczająco obszerne, wnioski z danych statystycznych bardzo korzystne dla wycieczek. Wartość naukowa pracy: model wycieczki przydatny do prowadzenia licznych wycieczek, instrukcje ćwiczeniowe do pracy w pięciu ekosystemach oraz kilka rodzajów testów. Materiały te mogą być wykorzystane do projektowania zajęć z biologii. Korzyść praktyczna: pomyślne rozwiązanie bezpieczeństwa uczniów, na wycieczce przez pracę w grupach pod bezpośrednim nadzorem ucznia grupowego. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.subject | efekty dydaktyczne | pl_PL |
dc.subject | zajęcia terenowe z ekologii | pl_PL |
dc.subject | wycieczki programowe | pl_PL |
dc.subject | model dydaktyczny wycieczek | pl_PL |
dc.title | Aktywizacja uczniów szkoły ogólnokształcącej na wycieczkach ekologicznych | pl_PL |
dc.type | Thesis | pl_PL |