• Login
    View Item 
    •   DSpace Home
    • Serie Wydawnicze
    • Biblioteka Współczesnej Myśli Pedagogicznej
    • Biblioteka Współczesnej Myśli Pedagogicznej ; 3
    • View Item
    •   DSpace Home
    • Serie Wydawnicze
    • Biblioteka Współczesnej Myśli Pedagogicznej
    • Biblioteka Współczesnej Myśli Pedagogicznej ; 3
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Jezuici i Komisja Edukacji Narodowej w polskiej historiografii XX wieku i początkach XXI wieku

    Thumbnail
    View/Open
    0051_20150304_gw_ra_jezuici_i_komisja_b_topij-stempinska.pdf (151.1Kb)
    Author:
    Topij-Stempińska, Beata
    xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Komisja Edukacji Narodowej : kontekst historyczno-pedagogiczny / pod red. Katarzyny Dormus [et al.]. - Kraków, 2014. - S. [409]-418 (Biblioteka Współczesnej Myśli Pedagogicznej, ISSN 2300-2689 ; 3)
    xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
    Subject:
    Commission of National Education
    Society of Jesus
    ex-Jesuits
    educational reforms
    18th century
    Polish education
    Date: 2014
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    The problematic aspects of research on relations between the Society of Jesus and The Commission of National Education (KEN) undertaken in historical papers can be analysed by taking into consideration three criteria: the origins of KEN connected with the cassation of the Jesuit Order; the history of the assets after the order’s dissolution; the problem of ex-Jesuits (not)participating in the process of the Polish education reform implemented by KEN. The achievements of the Commission were usually remembered on the anniversaries of its founding. At that time, numerous scientific and popular papers familiarizing the society with the history of the Commission were prepared. The review of these papers devoted to The Commission of National Education indicates that most of them were created under the influence of ideology which was obligatory at that time. Therefore the papers which are ideologically encumbered as well as such issues which were not thoroughly researched like the ex-Jesuits’ participation in the work of the Commission require re-evaluation.
    URI
    http://hdl.handle.net/11716/251
    Collections
    • Biblioteka Współczesnej Myśli Pedagogicznej ; 3

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback

    Deklaracja dostępności
    Theme by 
    Atmire NV
    Logo
    Budowa Repozytorium Uniwersytetu Pedagogicznego została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

     

     

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

    My Account

    Login

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback

    Deklaracja dostępności
    Theme by 
    Atmire NV
    Logo
    Budowa Repozytorium Uniwersytetu Pedagogicznego została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.