• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Serie Wydawnicze
  • Biblioteka Współczesnej Myśli Pedagogicznej
  • Biblioteka Współczesnej Myśli Pedagogicznej ; 3
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Serie Wydawnicze
  • Biblioteka Współczesnej Myśli Pedagogicznej
  • Biblioteka Współczesnej Myśli Pedagogicznej ; 3
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Jezuici i Komisja Edukacji Narodowej w polskiej historiografii XX wieku i początkach XXI wieku

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Jezuici i Komisja Edukacji Narodowej... (151.1KB)
Autor:
Topij-Stempińska, Beata
Źródło: Komisja Edukacji Narodowej : kontekst historyczno-pedagogiczny / pod red. Katarzyny Dormus [et al.]. - Kraków, 2014. - S. [409]-418 (Biblioteka Współczesnej Myśli Pedagogicznej, ISSN 2300-2689 ; 3)
Język: pl
Słowa kluczowe:
Commission of National Education
Society of Jesus
ex-Jesuits
educational reforms
18th century
Polish education
Data: 2014
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
The problematic aspects of research on relations between the Society of Jesus and The Commission of National Education (KEN) undertaken in historical papers can be analysed by taking into consideration three criteria: the origins of KEN connected with the cassation of the Jesuit Order; the history of the assets after the order’s dissolution; the problem of ex-Jesuits (not)participating in the process of the Polish education reform implemented by KEN. The achievements of the Commission were usually remembered on the anniversaries of its founding. At that time, numerous scientific and popular papers familiarizing the society with the history of the Commission were prepared. The review of these papers devoted to The Commission of National Education indicates that most of them were created under the influence of ideology which was obligatory at that time. Therefore the papers which are ideologically encumbered as well as such issues which were not thoroughly researched like the ex-Jesuits’ participation in the work of the Commission require re-evaluation.
URI
http://hdl.handle.net/11716/251
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • Biblioteka Współczesnej Myśli Pedagogicznej ; 3

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image