Kształtowanie sprawności mówienia w procesie nauczania języka rosyjskiego metodą reproduktywno-kreatywną w klasie V i VI szkoły podstawowej
Oglądaj/ Otwórz
Autor:
Dziewanowska, Dorota
Promotor:
Henzel, Janusz
Język: pl
Słowa kluczowe:
dydaktyka języka rosyjskiegometoda reproduktywno-kreatywna
sprawność mówienia
reprodukcja tekstu
ćwiczenia quasi-produktywne
nauczanie artykulacji
nauczanie intonacji
Data: 1988
Metadata
Pokaż pełny rekordOpis:
Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie. Wydział Humanistyczny. Instytut Filologii Rosyjskiej. Rozprawa doktorska - promotor: doc. dr hab. Janusz Henzel.Streszczenie
Rozprawa odparta jest na dwuletnim eksperymencie innowacyjnym, którego celem była optymalizacja kształtowania
sprawności mówienia w nauczaniu języka rosyjskiego w klasie V i VI z zastosowaniem metody reproduktywno-kreatywnej
oraz opracowanych przez autorkę materiałów glottodydaktycznych. Rozdział I zawiera omówienie koncepcji dotyczących
kształtowania sprawności mówienia w języku obcym, rozdział II - założenia eksperymentu i hipotezy robocze, rozdział
III - omówienie poszczególnych etapów eksperymentu oraz stosowanych przez autorkę technik dydaktycznych, rozdział
IV - analizę wyników eksperymentu w zestawieniu z klasą kontrolną na podstawie przeprowadzonych testów. Zastosowane
w toku eksperymentu materiały glottodydaktyczne oraz techniki pracy z uczniami zostały wdrożone w 20 klasach
eksperymentalnych, a obecnie są wdrażane w kolejnych 60 klasach.