Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorPilecka, Władysławapl_PL
dc.contributor.authorFicek, Romanpl_PL
dc.contributor.authorMoulin, Jean-Paulpl_PL
dc.contributor.authorSołtysiak, Teresapl_PL
dc.contributor.authorMąka, Januszpl_PL
dc.contributor.authorBrańka, Zofiapl_PL
dc.contributor.authorKuźma, Mariolapl_PL
dc.contributor.authorJaniszewska-Nieścioruk, Zdzisławapl_PL
dc.contributor.authorTylewska-Nowak, Beatapl_PL
dc.contributor.authorLausch-Żuka, Jolantapl_PL
dc.contributor.authorMaurer, Alicjapl_PL
dc.contributor.authorBołtuć, Iwonapl_PL
dc.contributor.authorKościółek, Mariapl_PL
dc.contributor.authorPilecki, Janpl_PL
dc.contributor.authorParys, Katarzynapl_PL
dc.contributor.authorPisarek, Arkadiuszpl_PL
dc.contributor.authorWolski, Andrzejpl_PL
dc.contributor.authorSzychowiak, Barbarapl_PL
dc.contributor.authorWalczak, Grażynapl_PL
dc.contributor.authorJarczyk, Jacekpl_PL
dc.contributor.authorKulczycka, Ewapl_PL
dc.contributor.authorKupisiewicz, Małgorzatapl_PL
dc.contributor.authorCieszyńska, Jagodapl_PL
dc.contributor.authorBidziński, Karolpl_PL
dc.contributor.authorJarząb, Alicjapl_PL
dc.contributor.editorPilecki, Janpl_PL
dc.contributor.editorWinzer, Margret A.pl_PL
dc.date.accessioned2018-03-12T08:12:38Z
dc.date.available2018-03-12T08:12:38Z
dc.date.issued1996
dc.identifier.isbn83-86841-41-9
dc.identifier.issn0239-6025
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/2551
dc.descriptionWydanie publikacji dofinansowane przez Komitet Badań Naukowych.pl_PL
dc.description.abstractW wielu krajach świata podejmuje się prace badawcze nad funkcjonowaniem dzieci i młodzieży o specjalnych potrzebach edukacyjnych. W Polsce wzbogaca się formy opieki i kształcenia tych osób. Wielokierunkowy rozwój szkolnictwa specjalnego, integracyjne działania terapeutyczne i rewalidacyjne muszą opierać się na wszechstronnej diagnozie biopsychospołecznej. Doskonalenie kształcenia specjalnego powinno łączyć jak najwcześniejszą stymulację małego dziecka, przedszkolną, szkolną i zawodową rewalidację osób niepełnosprawnych oraz rewalidację osób dorosłych głębiej upośledzonych umysłowo. Niniejszy tom poświęcony problemom edukacji i rewalidacji dzieci niepełnosprawnych zawiera teksty referatów wygłoszonych w maju 1995 roku w ramach międzynarodowej konferencji naukowej nt. „Stan badań nad kształceniem specjalnym - teraźniejszość i perspektywy”. Autorzy starali się ukazać aktualne kierunki badań różnych niepełnosprawności oraz kierunki rozwoju działalności wychowawczo-dydaktycznej. Sporą liczbę wystąpień w języku polskim i angielskim podzielono na trzy części. Tom niniejszy stanowi część drugą (część trzecia w języku angielskim drukowana będzie w Kanadzie) całego zbioru i zawiera prace autorów polskich, reprezentujących środowisko krakowskie oraz środowiska naukowe Bydgoszczy, Katowic, Poznania, Warszawy i Zielonej Góry. Rozdział I poświęcony jest zagadnieniom ogólnym; w rozdziale II przedstawiono problemy integracji dzieci niepełnosprawnych. W skład rozdziału III wchodzą teksty traktujące o problemach edukacji i rewalidacji dzieci o obniżonych możliwościach intelektualnych, zaś w IV - opracowania odnoszące się do problemów edukacji i rewalidacji dzieci niepełnosprawnych sensorycznie. W rozdziale ostatnim, V - zamieszczono artykuły omawiające problemy edukacji i rewalidacji dzieci przewlekle chorych i niepełnosprawnych ruchowo. Oddając w ręce czytelników prace dotyczące edukacji i rewalidacji dzieci i młodzieży o specjalnych potrzebach edukacyjnych mamy nadzieję, że spotkają się one z życzliwym zainteresowaniem studentów kierunków pedagogicznych, nauczycieli i wychowawców szkolnictwa specjalnego oraz będą wkładem w dyskusję nad perspektywami szkolnictwa specjalnego.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Pedagogicznej, Krakówpl_PL
dc.relation.ispartofseriesPrace Monograficzne - Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; 215pl_PL
dc.subjectdzieci niepełnosprawnepl_PL
dc.subjectedukacjapl_PL
dc.subjectrewalidacjapl_PL
dc.subjectkształcenie specjalnepl_PL
dc.titleProblemy edukacji i rewalidacji dzieci niepełnosprawnychpl_PL
dc.typeBookpl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord