dc.contributor.author | Pilecka, Władysława | pl_PL |
dc.contributor.author | Ficek, Roman | pl_PL |
dc.contributor.author | Moulin, Jean-Paul | pl_PL |
dc.contributor.author | Sołtysiak, Teresa | pl_PL |
dc.contributor.author | Mąka, Janusz | pl_PL |
dc.contributor.author | Brańka, Zofia | pl_PL |
dc.contributor.author | Kuźma, Mariola | pl_PL |
dc.contributor.author | Janiszewska-Nieścioruk, Zdzisława | pl_PL |
dc.contributor.author | Tylewska-Nowak, Beata | pl_PL |
dc.contributor.author | Lausch-Żuka, Jolanta | pl_PL |
dc.contributor.author | Maurer, Alicja | pl_PL |
dc.contributor.author | Bołtuć, Iwona | pl_PL |
dc.contributor.author | Kościółek, Maria | pl_PL |
dc.contributor.author | Pilecki, Jan | pl_PL |
dc.contributor.author | Parys, Katarzyna | pl_PL |
dc.contributor.author | Pisarek, Arkadiusz | pl_PL |
dc.contributor.author | Wolski, Andrzej | pl_PL |
dc.contributor.author | Szychowiak, Barbara | pl_PL |
dc.contributor.author | Walczak, Grażyna | pl_PL |
dc.contributor.author | Jarczyk, Jacek | pl_PL |
dc.contributor.author | Kulczycka, Ewa | pl_PL |
dc.contributor.author | Kupisiewicz, Małgorzata | pl_PL |
dc.contributor.author | Cieszyńska, Jagoda | pl_PL |
dc.contributor.author | Bidziński, Karol | pl_PL |
dc.contributor.author | Jarząb, Alicja | pl_PL |
dc.contributor.editor | Pilecki, Jan | pl_PL |
dc.contributor.editor | Winzer, Margret A. | pl_PL |
dc.date.accessioned | 2018-03-12T08:12:38Z | |
dc.date.available | 2018-03-12T08:12:38Z | |
dc.date.issued | 1996 | |
dc.identifier.isbn | 83-86841-41-9 | |
dc.identifier.issn | 0239-6025 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11716/2551 | |
dc.description | Wydanie publikacji dofinansowane przez Komitet Badań Naukowych. | pl_PL |
dc.description.abstract | W wielu krajach świata podejmuje się prace badawcze nad funkcjonowaniem dzieci i młodzieży o specjalnych potrzebach
edukacyjnych. W Polsce wzbogaca się formy opieki i kształcenia tych osób. Wielokierunkowy rozwój szkolnictwa
specjalnego, integracyjne działania terapeutyczne i rewalidacyjne muszą opierać się na wszechstronnej diagnozie
biopsychospołecznej. Doskonalenie kształcenia specjalnego powinno łączyć jak najwcześniejszą stymulację małego
dziecka, przedszkolną, szkolną i zawodową rewalidację osób niepełnosprawnych oraz rewalidację osób dorosłych
głębiej upośledzonych umysłowo.
Niniejszy tom poświęcony problemom edukacji i rewalidacji dzieci niepełnosprawnych zawiera teksty referatów
wygłoszonych w maju 1995 roku w ramach międzynarodowej konferencji naukowej nt. „Stan badań nad kształceniem
specjalnym - teraźniejszość i perspektywy”. Autorzy starali się ukazać aktualne kierunki badań różnych
niepełnosprawności oraz kierunki rozwoju działalności wychowawczo-dydaktycznej.
Sporą liczbę wystąpień w języku polskim i angielskim podzielono na trzy części. Tom niniejszy stanowi część drugą
(część trzecia w języku angielskim drukowana będzie w Kanadzie) całego zbioru i zawiera prace autorów polskich,
reprezentujących środowisko krakowskie oraz środowiska naukowe Bydgoszczy, Katowic, Poznania, Warszawy i Zielonej
Góry.
Rozdział I poświęcony jest zagadnieniom ogólnym; w rozdziale II przedstawiono problemy integracji dzieci
niepełnosprawnych. W skład rozdziału III wchodzą teksty traktujące o problemach edukacji i rewalidacji dzieci o
obniżonych możliwościach intelektualnych, zaś w IV - opracowania odnoszące się do problemów edukacji i rewalidacji
dzieci niepełnosprawnych sensorycznie. W rozdziale ostatnim, V - zamieszczono artykuły omawiające problemy edukacji
i rewalidacji dzieci przewlekle chorych i niepełnosprawnych ruchowo.
Oddając w ręce czytelników prace dotyczące edukacji i rewalidacji dzieci i młodzieży o specjalnych potrzebach
edukacyjnych mamy nadzieję, że spotkają się one z życzliwym zainteresowaniem studentów kierunków pedagogicznych,
nauczycieli i wychowawców szkolnictwa specjalnego oraz będą wkładem w dyskusję nad perspektywami szkolnictwa
specjalnego. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Pedagogicznej, Kraków | pl_PL |
dc.relation.ispartofseries | Prace Monograficzne - Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; 215 | pl_PL |
dc.subject | dzieci niepełnosprawne | pl_PL |
dc.subject | edukacja | pl_PL |
dc.subject | rewalidacja | pl_PL |
dc.subject | kształcenie specjalne | pl_PL |
dc.title | Problemy edukacji i rewalidacji dzieci niepełnosprawnych | pl_PL |
dc.type | Book | pl_PL |