dc.description.abstract | Praca ma charakter teoretyczno-empiryczny. Zawarto w niej analizę działań i czynności nauczycieli przygotowujących
uczniów klas początkowych do samodzielnego uczenia się oraz ukazano zależności między nabywanymi umiejętnościami, a
efektami dydaktycznymi z języka polskiego.
Autorka, wychodząc z założeń prakseologicznych, psychologicznych i pedagogicznych, omawia zagadnienia samodzielnego
działania (pojęcia, poglądy, badania) buduje interdyscyplinarny model działań i czynności nauczycieli i uczniów,
weryfikuje licznymi testami statystycznymi funkcjonowanie wobec siebie poszczególnych elementów modelu (cele,
planowanie, realizacja, kontrola i ocena) i wobec wybranych umiejętności z języka polskiego. Podstawową metodą
badań jest eksperyment pedagogiczny. Uzyskane rezultaty świadczą o silnym, pozytywnym wpływie zastosowanego
czynnika eksperymentalnego.
Adresatami opracowania mogą być: nauczyciele klas początkowych, nauczyciele akademiccy, studenci wyższych studiów
(kierunek: nauczanie początkowe). | pl_PL |