Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.advisorParafiniuk-Soińska, Janinapl_PL
dc.contributor.authorJaroni, Elżbietapl_PL
dc.date.accessioned2018-04-10T12:21:49Z
dc.date.available2018-04-10T12:21:49Z
dc.date.issued1989
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/2707
dc.descriptionWyższa Szkoła Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie. Wydział Humanistyczny. Praca doktorska napisana pod kierunkiem naukowym doc. dr hab. Janiny Parafiniuk-Soińskiej.pl_PL
dc.description.abstractPraca ma charakter teoretyczno-empiryczny. Zawarto w niej analizę działań i czynności nauczycieli przygotowujących uczniów klas początkowych do samodzielnego uczenia się oraz ukazano zależności między nabywanymi umiejętnościami, a efektami dydaktycznymi z języka polskiego. Autorka, wychodząc z założeń prakseologicznych, psychologicznych i pedagogicznych, omawia zagadnienia samodzielnego działania (pojęcia, poglądy, badania) buduje interdyscyplinarny model działań i czynności nauczycieli i uczniów, weryfikuje licznymi testami statystycznymi funkcjonowanie wobec siebie poszczególnych elementów modelu (cele, planowanie, realizacja, kontrola i ocena) i wobec wybranych umiejętności z języka polskiego. Podstawową metodą badań jest eksperyment pedagogiczny. Uzyskane rezultaty świadczą o silnym, pozytywnym wpływie zastosowanego czynnika eksperymentalnego. Adresatami opracowania mogą być: nauczyciele klas początkowych, nauczyciele akademiccy, studenci wyższych studiów (kierunek: nauczanie początkowe).pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.subjectproces dydaktycznypl_PL
dc.subjectnauczanie początkowepl_PL
dc.subjectsamodzielnośćpl_PL
dc.subjectkształceniepl_PL
dc.subjectefektywność nauczaniapl_PL
dc.titlePrzygotowanie uczniów do samodzielnego uczenia się a efekty dydaktycznepl_PL
dc.typeThesispl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord