• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Wydział Pedagogiki i Psychologii (WP)
  • Monografie / Rozdziały (WP)
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Wydział Pedagogiki i Psychologii (WP)
  • Monografie / Rozdziały (WP)
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Surfuję, więc jestem - Internet jako szansa dla seniorów "wkręcanych" w marginalizację

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Surfuję, więc jestem... (367.9KB)
Autor:
Domagała-Kręcioch, Agnieszka
Źródło: Oświata dorosłych wobec jednostek i grup defaworyzowanych : ku społecznej jedności / pod red. nauk. Zofii Szaroty. - Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, 2012. - S. [383]-391.
Język: pl
Słowa kluczowe:
Internet
marginalizacja
wykluczenie cyfrowe
późna dojrzałość
the Internet
marginalization
digital exclusion
late maturity
Data: 2012
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
Szybkie tempo życia i postępu technologicznego powoduje, że osoby starsze mogą znaleźć się w sytuacji nieodwracalnego procesu wykluczenia cyfrowego i marginalizacji. Dominująca obecnie kultura prefiguratywna wprowadza zmiany w funkcjonowaniu seniorów, przypisując coraz ważniejszą rolę w kształtowaniu nowoczesnej rzeczywistości pokoleniu osób młodych. Zatem w trosce o własny los doświadczone pokolenie Polaków, znajdujące się obecnie w sytuacji zmuszającej do podejmowania wyzwań technologicznych, nie może pozostawać bierne. Przełamywanie stereotypów i podejmowanie aktywności własnej (w tym aktywności w cyberprzestrzeni) staje się warunkiem koniecznym, by nie zostać „wkręconym" w marginalizację.
 
Hectic lifestyle and rapid technological development may lead to irreversible process of digital exclusion and marginalization of older people. Prefigurative culture, which is currently a dominating one, changes functioning of the elderly - they start to play an important role in forming modern world for the younger generations. That is why the experienced generation of Polish society, who is forced to take up technological challenges, cannot remain passive in this process. Breaking stereotypes as well as being engaged in activities in cyberspace seem to be a prime condition in order to avoid marginalization.
 
URI
http://hdl.handle.net/11716/3133
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • Monografie / Rozdziały (WP)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image