dc.contributor.author | Łukasik, Joanna M. | pl_PL |
dc.date.accessioned | 2018-09-18T12:17:06Z | |
dc.date.available | 2018-09-18T12:17:06Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.citation | Labor et Educatio. 2017, nr 5, s. [155]-165 | pl_PL |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11716/3187 | |
dc.description.abstract | W prezentowanym artykule odniesiono się do kształcenia kandydatów do
zawodu nauczyciela. Bazując na podstawowych kompetencjach niezbędnych do pracy
nauczyciela w zmieniającej się szkole wskazano najsłabsze obszary, które są źródłem
lęków i niepokoju studentów kończących studia nauczycielskie. Źródła lęków, a także
propozycje zmiany w kształceniu do zawodu nauczyciela opracowano na podstawie
badań przeprowadzonych wśród 187 kandydatek do pracy w zawodzie nauczyciela
(edukacja wczesnoszkolna) studiujących na uczelniach w Małopolsce. | pl_PL |
dc.description.abstract | The article relates to the issue of training candidates for the teacher profession.
By referencing to the core of the competencies required for the teacher’s work in
a changing school, the weakest areas, which are the source of the fear and anxiety of
students completing teacher education, were identified. The sources of fears, as well
as proposals for changes in education to the teaching profession, were compiled on
the basis of research conducted among 187 candidates of the profession of teacher
studying at universities in Malopolska (Lesser Poland Voivodeship). | en_EN |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.subject | nauczyciel | pl_PL |
dc.subject | kompetencje | pl_PL |
dc.subject | kształcenie nauczycieli | pl_PL |
dc.subject | teacher | en_EN |
dc.subject | competencies | en_EN |
dc.subject | teacher training | en_EN |
dc.title | Zaniedbane obszary w procesie kształcenia do zawodu nauczyciela | pl_PL |
dc.title.alternative | Neglected areas in the training process to the profession of teacher | en_EN |
dc.type | Article | pl_PL |