Labor et Educatio ; Nr 5/2017
Browse by
Artykuły zawarte w Labor et Educatio są dostępne na licencji Creative Commons CC-BY-NC-ND 4.0 (Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe) .
Recent Submissions
-
Ogólnopolskie Seminaria Badawcze
(2017) -
Innowacyjne przeciwdziałania marginalizacji grup mniejszościowych na rynku pracy. Uwagi na temat strategii „dwukierunkowej”
(2017)Skoro twierdzi się, iż polityka społeczna powinna rozwiązywać istotne problemy społeczne – a za taki problem uważa się proces marginalizacji grup mniejszościowych na rynku pracy – to działania publiczne w tym zakresie ... -
Psychobiograficzny model Erwina Böhma jako innowacyjne podejście do seniorów z demencją
(2017)Zwiększa się statystyczna długość życia człowieka, co sprawia, że seniorzy stanowią coraz liczniejszą grupę społeczną, do której adresowane są różnego rodzaju oferty aktywizacyjne, a wśród nich także te z zakresu szeroko ... -
Innowacje w pedagogice osób z zaburzeniami neuropoznawczymi
(2017)W artykule opisano innowacje dla osób z zaburzeniami neuropoznawczymi, które wdrażane są nie tylko w Anglii ale również w całej Wielkiej Brytanii. Po opublikowaniu w 2007 roku raportu przez Angielski Krajowy Urząd Kontroli ... -
Gerontologiczna praca socjalna jako innowacja w kształceniu pracowników socjalnych. Wybrane rekomendacje dla polityki społecznej
(2017)Przygotowanie pracowników socjalnych do pracy z osobami starszymi jest istotne w kontekście starzejącego się społeczeństwa. Analiza literatury pokazuje, że studenci rzadko wybierają studia na kierunku praca socjalna ... -
Ways to improve the competitiveness of graduates in the labor market : the experience of japanese universities
(2017)W artykule omówiono kwestię szans zatrudnienia absolwentów wyższych uczelni w Japonii. Wykazano konieczność nabywania przez studentów umiejętności związanych z zatrudnianiem. Podkreślono istotę pojęcia „zdolności do ... -
Zaniedbane obszary w procesie kształcenia do zawodu nauczyciela
(2017)W prezentowanym artykule odniesiono się do kształcenia kandydatów do zawodu nauczyciela. Bazując na podstawowych kompetencjach niezbędnych do pracy nauczyciela w zmieniającej się szkole wskazano najsłabsze obszary, które ... -
School principal leadership and learning through practitioner research : towards innovations in education
(2017)Niniejszy artykuł wpisuje się w problematykę przywództwa, innowacji i uczenia się dla jakości edukacji szkolnej. Zasadnicza uwaga skoncentrowana jest na roli przywództwa dyrektora szkoły w tworzeniu i podtrzymywaniu ... -
Studying linguistics at the UK’s universities
(2017)W artykule omówiono problem profesjonalnego wyszkolenia lingwistów na brytyjskich uczelniach. Na podstawie danych zgromadzonych przez UCAS obliczono, że ostatnie tendencje na uniwersyteckich kampaniach wstępnych w ... -
Dropping out of school : risk and protective factors
(2017)Profilaktyka dotycząca porzucenia nauki w szkole i promowanie udanego jej ukończenia jest istotnym problemem w Bułgarii, co stanowi poważne wyzwanie dla szkół i społeczności edukacyjnej pracującej z młodzieżą zagrożoną ... -
“New Ukrainian school” : the present and the view to the future
(2017)W artykule zostały ukazane główne postanowienia Koncepcji nowej szkoły ukraińskiej, specyfika prac przygotowawczych do zatwierdzenia przez Radę Ministerstwa Edukacji i Nauki Ukrainy oraz Zarządzenia Gabinetu Ministrów ... -
Edukacja religijna w liceach zawodowych w kontekście innowacyjnych zmian w szkolnictwie zawodowym w okresie międzywojennym w Polsce
(2017)Przedmiotem artykułu jest problematyka edukacji religijnej młodzieży w liceach zawodowych po reformie szkolnej, jaka dokonała się w Polsce po 1932 r. W artykule rozpatrywane są jej dwie zasadnicze linie, a mianowicie: ... -
Rozwój zawodowy nauczycieli w modelu professional learning community
(2017)W artykule przedstawiono główne założenia modelu professional learning community. Stworzenie środowiska uczenia się i kultury współpracy to jedna z 6 cech różniących ten model od innych modeli funkcjonowania szkoły. ... -
O zmianie potrzebnej polskiej szkole
(2017)W artykule scharakteryzowano najważniejsze zmiany w ustroju szkolnym podjęte po 1998 roku. Analizie poddano założenia reformy systemu oświaty, w wyniku której m.in. utworzono szkoły gimnazjalne. W dalszej części ... -
Innowacje kategorią współczesności
(2017)Żyjemy w świecie intensywnych zmian i rozwoju gospodarczego oraz społecznego. Wraz z następującymi zmianami w technologiach wykorzystywanych w gospodarce następuje wzrost natężenia działań innowacyjnych podejmowanych przez ...