Ways to improve the competitiveness of graduates in the labor market : the experience of japanese universities
Oglądaj/ Otwórz
Autor:
Pazyura, Natalya
Źródło: Labor et Educatio. 2017, nr 5, s. [167]-176
Język: en
Słowa kluczowe:
zdolność do zatrudnieniapartnerstwo społeczne
staż
aktywne uczenie się
uniwersytet
przemysł
employability skills
social partnership
internship
active learning
university
industry
Data: 2017
Metadata
Pokaż pełny rekordStreszczenie
W artykule omówiono kwestię szans zatrudnienia absolwentów wyższych
uczelni w Japonii. Wykazano konieczność nabywania przez studentów umiejętności
związanych z zatrudnianiem. Podkreślono istotę pojęcia „zdolności do zatrudnienia”
i ich części składowych. Autor analizuje metody, dzięki którym japońskie
uniwersytety osiągają cel szkolenia umiejętności. W artykule opisano cel i skalę specjalnego
projektu, który odbył się w Japonii w celu szkolenia umiejętności związanych
z zatrudnieniem. Wykazano znaczenie partnerstwa społecznego między uniwersytetami
a przemysłem i stażami. W tym kontekście aktywna nauka zyskuje popularność i
okazała się skuteczna w motywowaniu uczniów do aktywności poznawczej. The article deals with the question of university graduates’ employability in
Japan. The necessity of acquisition of employability skills by students has been proved.
The essence of the notion “employability skills” and their component parts have been
revealed. The author analyzes methods with the help of which Japanese Universities
achieve the goal of training the skills. The article describes the aim and scale of special
Project, held in Japan for training employability skills. The importance of social
partnership between universities and industry and internship has been shown. In this
context active learning has been gaining its popularity and proved to be successful in
motivating students to cognitive activity.