Rozwój zawodowy nauczycieli w modelu professional learning community
Oglądaj/ Otwórz
Autor:
Giebułtowska, Joanna
Źródło: Labor et Educatio. 2017, nr 5, s. [57]-72
Język: pl
Słowa kluczowe:
rozwój zawodowy nauczycielauczenie się w miejscu pracy
model funkcjonowania szkoły professional learning community
wspólnoty uczenia się
współpraca nauczycieli
professional development
teachers’ learning in the workplace
the professional learning community model
learning communities
teachers’ collaboration
Data: 2017
Metadata
Pokaż pełny rekordStreszczenie
W artykule przedstawiono główne założenia modelu professional learning
community. Stworzenie środowiska uczenia się i kultury współpracy to jedna z 6
cech różniących ten model od innych modeli funkcjonowania szkoły. Nauczyciele we
wspólnocie zgłębiają zagadnienia własnej codziennej praktyki oraz obserwują bieżące
osiągnięcia swoich uczniów. Planują i wypracowują rozwiązania oraz sposoby działania,
wdrażają je i oceniają ich skuteczność. Dążą do rozwoju nowych umiejętności
i kompetencji. Stopniowo zwiększona świadomość prowadzi do zmian postaw, przekonań
i nawyków. Prezentowane w artykule rozważania wpisują się w dyskurs pedagogiczny
o rozwoju zawodowym nauczyciela w miejscu pracy. The article presents the major underlying assumptions for the model of the
professional learning community. Creating a learning environment and a culture of cooperation
is one of six features that distinguish this model from other models of school
functioning. In the community, teachers study their own everyday practice and watch
their students’ progress. They plan and develop solutions and methods, implement
them and evaluate their effectiveness. They develop new skills and competences. The
gradually enhanced awareness leads to a change in attitudes, beliefs, and habits. The
issues discussed here are part and parcel of pedagogical discourse on teacher’s development
in the workplace.
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
Powiązane pozycje
Wyświetlanie pozycji powiązanych tytułem, autorstwem i tematem.
-
Rozwój językowy dziecka a b-learning
Jatkowska, Joanna (2018)W artykule dokonano analizy zjawiska, jakim jest b-learning w terapii logopedycznej dzieci. Przedstawiono odpowiedzi na hipotezy badawcze z rozprawy doktorskiej autorki pt. „B-learning w diagnozie i terapii logopedycznej ... -
School principal leadership and learning through practitioner research : towards innovations in education
Madalińska-Michalak, Joanna (2017)Niniejszy artykuł wpisuje się w problematykę przywództwa, innowacji i uczenia się dla jakości edukacji szkolnej. Zasadnicza uwaga skoncentrowana jest na roli przywództwa dyrektora szkoły w tworzeniu i podtrzymywaniu ... -
Chcieć znaczy móc? O motywacji, inteligencji i innych wybranych czynnikach wpływających na sukces w nauce języków obcych (i nie tylko)
Świątkiewicz-Siklucka, Dorota (2013)The text considers issues regarding the effectiveness of learning a foreign language. Starting from the title question „With will can one do anything?” the author analyzes the selected success factors in learning a foreign ...