dc.contributor.author | Giebułtowska, Joanna | pl_PL |
dc.date.accessioned | 2018-09-18T11:35:42Z | |
dc.date.available | 2018-09-18T11:35:42Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.citation | Labor et Educatio. 2017, nr 5, s. [57]-72 | pl_PL |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11716/3181 | |
dc.description.abstract | W artykule przedstawiono główne założenia modelu professional learning
community. Stworzenie środowiska uczenia się i kultury współpracy to jedna z 6
cech różniących ten model od innych modeli funkcjonowania szkoły. Nauczyciele we
wspólnocie zgłębiają zagadnienia własnej codziennej praktyki oraz obserwują bieżące
osiągnięcia swoich uczniów. Planują i wypracowują rozwiązania oraz sposoby działania,
wdrażają je i oceniają ich skuteczność. Dążą do rozwoju nowych umiejętności
i kompetencji. Stopniowo zwiększona świadomość prowadzi do zmian postaw, przekonań
i nawyków. Prezentowane w artykule rozważania wpisują się w dyskurs pedagogiczny
o rozwoju zawodowym nauczyciela w miejscu pracy. | pl_PL |
dc.description.abstract | The article presents the major underlying assumptions for the model of the
professional learning community. Creating a learning environment and a culture of cooperation
is one of six features that distinguish this model from other models of school
functioning. In the community, teachers study their own everyday practice and watch
their students’ progress. They plan and develop solutions and methods, implement
them and evaluate their effectiveness. They develop new skills and competences. The
gradually enhanced awareness leads to a change in attitudes, beliefs, and habits. The
issues discussed here are part and parcel of pedagogical discourse on teacher’s development
in the workplace. | en_EN |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.subject | rozwój zawodowy nauczyciela | pl_PL |
dc.subject | uczenie się w miejscu pracy | pl_PL |
dc.subject | model funkcjonowania szkoły professional learning community | pl_PL |
dc.subject | wspólnoty uczenia się | pl_PL |
dc.subject | współpraca nauczycieli | pl_PL |
dc.subject | professional development | en_EN |
dc.subject | teachers’ learning in the workplace | en_EN |
dc.subject | the professional learning community model | en_EN |
dc.subject | learning communities | en_EN |
dc.subject | teachers’ collaboration | en_EN |
dc.title | Rozwój zawodowy nauczycieli w modelu professional learning community | pl_PL |
dc.title.alternative | Teachers’ professional development in the professional learning community model | en_EN |
dc.type | Article | pl_PL |